سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛

انتظار گشایش چند ماهه اقتصادی از میراث بد “روحانی” در “دولت رئیسی” نداشته باشیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار گشایش چند ماهه اقتصادی از میراث بد “روحانی” در “دولت رئیسی” نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، غلامرضا مرحبا درباره عملکرد دولت برای بهبود معیشت مردم در چند ماه نخست عمر خدمتی خود اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت که آواربرداری از خرابه‌ای که به دولت سیزدهم رسیده است به این زودی‌ها تمام نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده به هیچ عنوان قصد سیاه‌نمایی ندارم اما در گذشته وقایع بدی در اقتصاد ما اتفاق افتاد از این رو سه ماه، زمان کافی برای نشان دادن آثار اقدامات در اقتصاد یک کشور نیست و به ثمر نشستن هر اقداماتی یک زمانی را می‌طلبد.

وی افزود: اگر چه هر ساعت این وضعیت اقتصادی و معیشتی برای مردم سخت است اما باید این واقعیت را بپذیریم که میراثی که به این دولت رسیده در یک بازه کوتاه حل شدنی نیست و باید در یک دوره منطقی که در عین حال نباید خیلی طولانی باشد شاهد گشایش‌ها در زندگی مردم باشیم.

مرحبا با بیان اینکه هنوز شاهد این گشایش‌ها نبوده‌ایم عنوان کرد: زمانی که با مسئولان دولت در این زمینه صحبت می‌کنیم اعلام می‌کنند که برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام بوده و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است که از این اقدامات ‌گزارش‌هایی نیز تحویل مجلس می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: از این جهت به عقیده بنده باید کمی صبر کنیم تا اقدامات دولت خود را نشان دهد مجلس نیز از بعد نظارتی خود این موضوع را پیگیری و رصد می‌کند و هر جا که لازم باشد به‌عنوان نمایندگان مردم تذکرات لازم را به دولت می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان دفاع از دولت ‌نبوده بلکه نظارت بر عملکرد او است گفت: این‌گونه نیست که به دلیل انقلابی و همسو بودن مجلس و دولت به هر قیمتی از عملکرد دولت دفاع کنیم چرا که وظیفه نمایندگان مجلس به‌عنوان نمایندگان مردم سخن گفتن از سوی مردم است.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه مجلس ببیند که دولت دچار انحراف شده و از مسیر خدمت خارج شده است نمایندگان مجلس شورای اسلامی بنابر سوگندی که در پیشگاه خداوند و مردم یاد کرده‌اند به وظیفه خود عمل می‌کنند.

مرحبا درباره‌ آخرین روند بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه افزود: این طرح بند به بند در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است، بخش دیگری از آن تصویب و  نشست‌هایی با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی نیز برگزار شد و امیدواریم طرح به‌زودی تصویب شود.

Share