در دیدار اعضای شورا با احمدی سنگری عنوان شد؛

پیشنهاد انتقال زباله به جنوب استان گیلان | نیمی از زمین‌های رشت نسقی هستند

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه باید زباله از سراوان خارج شود افزود: راهکار ارایه شده توسط کارشناسان انتقال زباله به جنوب استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای شهر رشت در دیدار با محمد رضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک آغاز امامت مهدی موعود (عج) اظهار کرد: ان شاا همه ما با اعمال و رفتار مثبت و موثرمان بتوانیم زمینه ساز ظهور این امام همام باشیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه شورای ششم رشت نسبت به‌عدم تعامل ما بین منتخبین مردم در شورا با دیگر دستگاه‌ها و خصوصاً نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی کاملا مطلع هستند اظهار کرد: ما معتقدیم عملکرد جزیره‌ای برخی از افراد در شورا موجب بروز بسیاری از مشکلات شده است و امیدواریم پس از این با برنامه ریزی‌های انجام شده هر ماه یک بار شاهد حضور نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای شورای شهر رشت به منظور بررسی و رفع مشکلات و کاستی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه شهر رشت با مشکلات فراوانی مواجه است افزود: مشکل پسماند که سالهاست رشت بالاخص سراوان با آن مواجه است و به غیر از رشت ۱۷ شهر دیگر نیز زباله‌هایشان را در این محدوده سرازیر می‌کنند که موجبات گلایه و نارضایتی ساکنین منطقه سراوان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا در کوتاهترین زمان ممکن به مطالبات بحق مردم سراوان پاسخ بدهیم گفت: انتظار داریم با همراهی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات ملی شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه باید زباله از سراوان خارج شود افزود: راهکار ارایه شده توسط کارشناسان انتقال زباله به جنوب استان است که به لحاط آب و هوایی بسیار خشک و عدم پوشش گیاهی و جمعیت بسیار اندکی که در ان جا ساکن هستند می‌توان با نصب یک دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه شیرآبه در ان بخش از استان برای همیشه معضل زباله را در استان برطرف کنیم.

یکپارچگی شورای ششم رشت برای رفع مشکلات مردمان این شهر امیدوار کننده است

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره به اینکه خدمت به مردم توفیق الهی است، اظهار کرد: صحبت‌های دلسوزانه و یکپارچگی شورای ششم رشت برای رفع مشکلات مردم رشت بسیار امیدوار کننده است.

محمد رضا احمدی با بیان اینکه به عنوان خدمتگذار کوچک مردم رشت در مجلس هدفی به غیر از توسعه این شهر و رفاه حال شهروندان نداریم افزود: می‌توانیم کارهای خوبی برای این شهر انجام دهیم و بنده نیز به عنوان خادم مردم رشت آماده هر گونه تعامل و همکاری با اعضای شورای شهر رشت هستم.

وی با تاکید به اینکه مشکلات شهر رشت را باید به صورت استانی و ملی ببینیم، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم در جلسات آتی که قرار است به صورت ماهیانه ما بین اعضای شورا و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شود پیگیری هر اموری به صورت مشخص به یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس واگذار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای رفع مشکلات رشت اعتبارات ملی جذب شود، تصریح کرد: مشکلات زباله در سراوان، کودآلی و غیره از جمله دغدغه‌هایی است که باید با اراده‌ای قوی برطرف شود و این اراده را در اعضای شورای ششم رشت دیده ام.

احمدی با انتقاد از وضعیت تالاب انزلی افزود: متاسفانه تالاب انزلی نیز در حال خشک شدن است و برای حفظ محیط زیست باید رعایت پروتکل‌های الحاقی را در دستور کار قرار دهیم.
وی به دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اشاره کرد و گفت: ساکنین جوکلبندان از این منطقه کاملا خارج شده‌اند و متاسفانه آزار مگس‌هایی که به واسطه آلودگی ناشی از پسماند وجود دارند برای ساکنین سراوان بسیار مشکل آفرین شده است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رشت، صومعه سرا و انزلی به صورت مستقیم با شیرآبه سراوان درگیر هستند، گفت: نمایندگان این سه شهر باید در پارلمان ملی به دفاع و جذب اعتبارات دولتی برای رفع مشکل پسماند بپردازند و باید برای رفاه حال شهروندان شبانه روزی تلاش کنیم.

وحدت نمایندگان پارلمان محلی و ملی مردم رشت نوید دهنده اتفاقات خوب برای شهر

مسعود عباس نژاد در دیدار با احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارتباط و وحدت ایجاد شده ما بین نمایندگان مردم رشت در پارلمان محلی و ملی نوید اتفاقات خوبی برای رشت است اظهار کرد: رشت درگیر ترافیک بسیار سنگین است و با برطرف کردن این مشکل یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان رشت برطرف می‌شود.

عباس نژاد به ایجاد شهرک صنوف در رشت اشاره کرد و گفت: وجود برخی از شغل‌ها در درون محیط شهری عوارضی را به همراه دارد که یقینا با هدایت آن‌ها به شهرک صنوف بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با تاکید به اینکه در بسیاری از شهرهای دنیا شاهد مدیریت یکپارچه شهری و تحت نظارت شوراها هستیم بیان کرد: عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری موجب بروز موازی کاری‌های فراوان و حتی تحمیل ضرر و زیان به بیت المال به واسطه دوباره کاری‌ها می‌شود و انتظار داریم نمایندگان مردم رشت در مجلس پیگیر تحقق این مهم باشند.

عباس نژاد با اشاره به اینکه نمایندگان مردم رشت در مجلس می‌توانند در جذب اعتبارات ملی برای رشت بسیار مثمر ثمر باشند تصریح کرد: انتظار داریم برای رفع مشکل سراوان از اعتبارات ملی بهره‌مند شویم و این دغدغه بالاخره به اتمام برسد.

نوری هریس: نیمی از زمین‌های رشت نسقی هستند

مهدی نوری هریس در این دیدار با انتقاد از عدم تعامل برخی از دستگاه‌ها با شهرداری رشت اظهار کرد: قرار است در اجرای ممیزی املاک از ظرفیت یکی از شرکت‌ها استفاده کنیم و باید این شرکت‌ها با شهرداری رشت کاملا تعامل داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی در اجرای طرح‌هایی همچون طرح تفصیلی با شهرداری رشت همکاری ندارد افزود: انتظار داریم با ورود نمایندگان مردم شریف رشت در مجلس، پس از این اداره راه و شهرسازی با مجموعه شهرداری رشت تعامل کامل داشته باشد.

وی به نسقی بودن نیمی از زمین‌های رشت اشاره کرد و گفت: در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان، تبریز و … بر اساس شیوه نامه‌ای ساخت و ساز در زمین‌های نسقی در دست انجام است و شیوه نامه‌ای که برای ساخت و ساز در رشت تدوین شده است بسیار جامع‌تر و کامل‌تر تهیه شده، اما متاسفانه باز هم در مسیر اجرای آن شاهد سنگ اندازی هستیم.

نوری هریس با تاکید به اینکه مردم به واسطه مشکلات عدیده مالی توانایی ساخت و ساز در زمین‌های سند دار را ندارند تصریح کرد: از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در دیوان عدالت اداری درباره رفع مشکلات ایجاد شده پیرامون شیوه نامه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی رشت ورود کنند.

Share