رئیس مجمع نمایندگان گیلان خبر داد:

ورود کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل مشکل تعیین محدوده منطقه آزاد انزلی

حجت‌الاسلام صفری از ورود کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل مشکل تعیین محدوده منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: طبق مصوبه مجلس باید ۱۰ هزار هکتار از اراضی وارد محدوده منطقه آزاد انزلی می‌شد که این محدوده به ۲هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» در گفتگو با شبستان، اظهار داشت: روز گذشته در منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور جلسه‌ای برگزار شد و مباحث مهمی در آن جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در این جلسه برخی از نمایندگان مجلس، مدیرعامل و هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند عنوان کرد: در جلسه با رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور پیرامون مشکلاتی که در منطقه آزاد انزلی وجود داشت رایزنی‌هایی انجام گرفت.

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه پیشنهادات خوبی در این جلسه از سوی شرکت کنندگان مطرح شد اذعان کرد: برخی از مشکلات مطرح شده در حوزه تقنینی بود که پیگیری آن در حوزه اختیارات و وظایف مجلس و نمایندگان است که البته قرار شد رایزنی‌های لازم برای حل و فصل موانع موجود در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

وی به مشکلاتی که در حوزه‌های مالیاتی در جلسه با رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور بیان شد هم اشاره کرد و یادآور شد: بدون شک مباحث و موانعی که در بخش گمرکی ایجاد می‌شود آزاردهنده است و باید نسبت به رفع آن اقدامات لازم مبذول شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس برطرف شدن مشکلات و چالش‌های موجود در منطقه آزاد انزلی را یکی از مهم‌ترین خروجی‌های جلسه با رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور اعلام کرد و افزود: در بحث محدوده منطقه آزاد انزلی طبق مصوبه مجلس بایستی ۱۰ هزار هکتار از اراضی وارد محدوده می‌شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه متاسفانه به خاطر اشتباهات چند سال گذشته محدوده ذکر شده به ۲ هزار هکتار کاهش پیدا کرد اظهار داشت: مجلس و به طور خاص کمیسیون اقتصادی در این مورد ورود کرد و قرار است مشکلات جغرافیایی منطقه آزاد انزلی به نحوی حل و فصل شود.

Share