جانشين فرمانده انتظامي گیلان خبر داد:

کشف بیش از ۴ تن آرد احتکار شده در رشت

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۴ تن و ۵۶۰ کیلوگرم آرد احتکار شده طی ۲ عملیات جداگانه توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ حسین حسن‌پور ، فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی و حرکت رو به جلوی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالگران نظام مالی یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه در راستای برخورد با محتکران، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان از احتکار مقدار زیادی آرد در شهرستان رشت مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند افزود: پس از اقدامات نامحسوس صورت گرفته و محرز شدن صحت موضوع، محل احتکار آردها که در یک واحد خبازی نان حجیم در شهر رشت بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از اعزام ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر خبر داد و گفت: در بازرسی از این مکان، ۱۰۰ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی جمعاً به مقدار ۴ تن کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: هچنین ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در عملیاتی دیگر ۵۶۰ کیلوگرم آرد احتکاری را از یک واحد صنفی در شهرستان رشت کشف کردند.

سرهنگ حسن‌پور به معرفی متهمان، ۴۱ و ۴۸ساله این پرونده‌ها به مبادی قانونی اشاره کرد و بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش این کشفیات را ۳۳۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی در پایان بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با محتکران و قاچاقچیان تاکید کرد و گفت: پلیس با بکارگیری تمامی امکانات برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.

Share