دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

رشت نیازمند چگونه شهرداری است؟! | مسئولیت مهم شورای ششم در انتخاب شهردار

رشت به شهرداری نیاز دارد که پاکدستی، ویژگی برجسته او باشد؛ از اموال عمومی شهری مراقبت کرده و با رعایت نظم و انضباط مالی، جلوگیری از ریخت و پاش های غیرضرور، نظارت دقیق و مستمری برای حفاظت از بیت المال داشته باشد و در مقابل فساد قاطعانه بایستد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای ششم رشت پس از انتخاب محمد احمدی و استعفای او تنها پس از یکماه برای دومین بار باید دست به انتخاب شهردار بزند.

پس از انتشار فراخوان، از مجموع ۴۶ نفری که برای پُست شهردار رشت رزومه ارسال کرده بودند، در نهایت ۱۰ کاندیدا به نامهای رحیم شوقی، کریم شفیعی، ناصر عطایی، عظیم نوربخش، محمد علی ثابت قدم، سیروس شفقی، رضا پاک سرشت، محمد اسکندری، رضا پوریافر و سید امیر حسین علوی حائز شرایط اولیه برای تصدی جایگاه شهردار رشت شدند که تنها یک نفر یعنی کریم شفیعی غیربومی است.

طبق اعلام کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت از این جمع ۱۰ نفره، قرار شده که پنج الی ۶ نفر طی بررسی‌های مجدد انتخاب شوند و طی دو جلسه به ارائه برنامه‌های خود به منظور تکیه زدن به صندلی مدیریت شهری رشت بپردازند و در نهایت نیز از بین این افراد دو نفر به عنوان گزینه نهایی انتخاب و از بین دو گزینه منتخب نیز شهردار رشت برگزیده شود.

براساس آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، رشت به فردی نیاز دارد که دارای نه سال سابقه مدیریت میانی باشد و چگونگی تشخیص سمت های همسطح در مدیریت های پایه، میانی و ارشد و معادل سازی سابقه مدیریت در بخش خصوصی افرادی که از سوی شوراها برای تصدی سمت شهردار انتخاب می شوند. بر اساس دستورالعملی است که توسط وزارت کشور با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و ابلاغ می شود.

عرصه مدیریت شهری جولانگاه سیاسی بازی نیست بنابراین امروز رشت به شهرداری نیاز دارد که بدون باندبازی سیاسی، صادقانه و به بهترین شکل ممکن مجموعه تحت مدیریت خود را راهبری کند.

رشت به شهرداری نیاز دارد که پاکدستی، ویژگی برجسته او باشد؛ از اموال عمومی شهری مراقبت کرده و با رعایت نظم و انضباط مالی، جلوگیری از ریخت و پاش های غیرضرور، نظارت دقیق و مستمری برای حفاظت از بیت المال داشته باشد و در مقابل فساد قاطعانه بایستد.

رشت نیازمند شهرداری کارآمد است که تعهد و تخصص او پیش از این اثبات شده باشد و ذهنیت او نسبت به جایگاه شهرداری رشت صرفا پلی برای رسیدن به جایگاه بالاتر نباشد.

 کلیددار شهر ما باید فردی باشد که برای جبران عقب ماندگی های رشت، جهادی تلاش کند، از امکانات و منابع استفاده بهینه داشته باشد، چابکسازی سیستم شهری اولویت او باشد و نگاه همه جانبه ای به هر پنج منطقه شهر رشت داشته باشد. همچنین در راستای ارتقای نظام پاسخگویی به مردم بکوشد. برای حل مشکلات ابتکار عمل داشته باشد و در این مسیر توانمندی لازم برای ایجاد هماهنگی و تعامل مثبت میان چهره های سیاسی، مسئولان استانی و نمایندگان مجلس را از خود بروز دهد تا بدون حاشیه سازی در راستای توسعه شهر گام برداشته شود.

آنچه که گفتیم چند مورد از ویژگی های یک شهردار خوب است، شما هم انتظارات خود را از شهردار آینده رشت برای ما بنویسید و بگویید کدام یکی از این ۱۰ نفر شایستگی این را دارد که شهردار آینده رشت باشد.

Share