بی مهری نمایندگان گیلان به کمیسیون کشاورزی؛

یک درخواست از ابراهیم نجفی؛ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شوید

به ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس پیشنهاد می شود که برای عضویت در این کمیسیون اقدام کند و مطمئن باشد که عضویت او در این کمیسیون هم به نفع مردم شهرستان است و هم استان.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تحلیف ابراهیم نجفی منتخب مردم آستانه اشرفیه در انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس، روز سه شنبه ۵ مرداد ماه برگزار شد تا پس از بررسی اعتبارنامه نجفی او رسما به عنوان یکی از اعضای مجمع نمایندگان گیلان کار خود را آغاز کند.

پس از تائید اعتبارنامه منتخبان انتخابات میان دوره ای باید شاهد پذیرش آنها در یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس باشیم، موضوعی که از جهات مختلف حائز اهمیت به نظر می رسد.

طی دوره های اخیر همواره شاهد این بوده ایم که تقاضای نمایندگان برای عضویت در برخی کمیسیون ها نظیر سیاست خارجی و برنامه بود بودجه بسیار بالاست و از برخی کمیسیون های دیگر نظیر حقوقی استقبال کمتری شده است.

 گیلان به عنوان یک استان کشاورزی در کشور شناخته شده است و معیشت صدها هزار نفر از مردم استان به طور مستقیم با کشاورزی و صنایع وابسته با آن گره خورده است اما برخلاف این مزیت نسبی استان، نمایندگان ما علاقه کمتری برای عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی دارند به طوریکه در مجلس دهم تنها محمدصادق حسنی عضو این کمیسیون بود و در مجلس یازدهم نیز گیلان هیچ نماینده ای در کمیسیون کشاورزی ندارد.

هم اکنون علی آقازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، محمدرضا احمدی سنگری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، کاظم دلخوش کمیسیون حقوقی و قضایی، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران، محمد صفری ملک میان و رسول فرخی میکال کمیسیون امور داخلی و شوراها، جبار کوچکی نژاد و مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، غلامرضا مرحبا کمیسیون اقتصادی، حسن محمدیاری و خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هستند.

 از کشت برنج گرفته تا چای، زیتون و بادام. از پرورش کرم ابریشم گرفته تا پرورش انواع ماکیان، دام سنگین و سبک، کاشت محصولات باغی، تولید انواع میوه، گیاهان دارویی، فندق و نباتات همه نشانگر مزیت نسبی گیلان در حوزه کشاورزی هستند و برای تقویت آنها نیاز است که حداقل یک عضو مجمع نمایندگان گیلان عضو کمیسیون کشاورزی باشد.

شایسته نیست که رئیس کمیسیون کشاورزی از یک استان صنعتی که طی این سالها با کمبود منابع آبی نیز رو به رو است، یعنی اصفهان انتخاب شود و گیلان ما حتی یک عضو هم در کمیسیون کشاورزی نداشته باشد.

در همین راستا به ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس پیشنهاد می شود که برای عضویت در این کمیسیون اقدام کند و مطمئن باشد که عضویت او در این کمیسیون هم به نفع مردم شهرستان است و هم استان.

Share