درمان قطعی واژینیسموس

بانوانی که با عارضه واژینیسموس همراه هستند رابطه جنسی لذت بخشی را در زندگی تجربه نخواهند کرد. تزریق بوتاکس و همچنین استفاده از دستگاه آر اف به عنوان متدهای متعدد درمان قطعی واژینیسموس در این گروه از بیماران محسوب میشود.

مقدمه

با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را درخصوص درمان قطعی واژینیسموس و همچنین مراقبت های بعد از آن در اختیار شما قرار دهیم.

. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در درمان قطعی واژینیسموس را شرح دهید؟

. تاثیر و ماندگاری تزریق بوتاکس در درمان قطعی واژینیسموس تا چه مدت است؟

. انواع درمان قطعی واژینیسموس در بیماران مبتلا به این عارضه را ذکر کنید؟

. چه بیمارانی کاندیدای انجام درمان قطعی واژینیسموس از طریق دستگاه آر اف نیستند؟

اثر بوتاکس در درمان قطعی واژینیسموس

در حال حاضر اغلب متخصصین جهت تقلیل درد اختلالات فجیع مانند سردرد و همچنین واژینیسموس از تزریق بوتاکس استفاده می کنند. بهتر است بدانید این تزریق در معالجه بیماری فوق سبب تقلیل تنش عضلات میشود که در زمان رابطه جنسی و یا انجام معاینات لگنی با انقباض های ناخواسته و حاد همراه هستند. این تزریق به ماهیچه های مجاور دهانه واژن در شخص بیمار توسط مجرب ترین متخصص زنان و زایمان انجام میشود. علاوه بر این تزریق بوتاکس به سایر ماهیچه ها که سبب گرفتگی در این ناحیه میشوند، به راحتی این ماهیچه ها در هنگام نزدیکی کمک بسیار می کنند.

ماندگاری تزریق بوتاکس در واژن

ماندگاری عملکرد این تزریق به ناحیه تناسلی بانوان در بیماران متعدد مغایر بوده است. اما به طور معمول اثربخشی آن بین دو الی شش ماه است. در این مدت به علت نداشتن رابطه جنسی دردناک، هرچند با حذف تاثیر بوتاکس، شخص معالجه شده این فرصت را دارد که به روال زندگی خود ادامه دهد.

 

مزیت های تزریق بوتاکس در درمان قطعی واژینیسموس

انجام تزریق بوتاکس جهت برطرف نمودن عارضه فوق به عنوان یک متد قطعی و سرپایی شناخته میشود که سبب بهبود عملکرد رابطه جنسی در بانوان میشود. از مزایای معالجه از طریق این متد درمانی میتوان به:

برطرف نمودن درد و ناراحتی در زمان مقاربت ۲) کاهش دوره نقاهت ۳) پیشگیری از اسپاسم های ناخواسته ماهیچه های واژن اشاره کرد.

علاوه براین بایستی متذکر شد که انجام این تزریق استرس و تنش های بسیار بانوان را در هنگام رابطه جنسی تا حد بسیار زیادی کاهش میدهد که نتیجه حاصل از آن سبب بهبود نزدیکی در زوجین میشود.

Ø    دستگاه RF

در حال حاضر یکی از تاثیرگذارترین متدهای درمان قطعی واژینیسموس، بکارگیری از دستگاه RF واژن است. دستگاه فوق از طریق امواج مغناطیسی تغییراتی را در بافت های عضلانی واژن ایجاد میکند و در نتیجه سبب برطرف شدن انقباضات ناخواسته واژن در هنگام رابطه جنسی میشود. اغلب متخصصین از این متد درمانی جهت درمان قطعی واژینیسموس در بیمارانی که با نوع حاد این بیماری همراه هستند استفاده می کنند. معالجه از این طریق بانوان را از انجام عمل های جراحی جهت معالجه عارضه فوق بی نیاز میکند. علاوه براین معالجه با کمک دستگاه RF کاملاً قطعی و بسیار سریع تنها در یک الی سه جلسه در بیماران انجام میشود.

افرادی که کاندیدای استفاده از دستگاه RF نیستند

کاربرد دستگاه آر اف واژینال جهت بانوانی که با مشکلات زیر مواجه هستند پیشنهاد نمیشود که شامل:

بانوان شیرده و یا باردار ۲) بانوان پریود ۳) بانوانی که ضربان ساز قلبی(باتری قلب) دارند ۴) بانوانی که آی یو دی (IUD) دارند ۵) بانوانی که در بدن خود دارای پروتزهای فلزی هستند

و همچنین بانوان مبتلا به اختلالاتی من جمله آرتریت روماتوئید(اسکلرودرمی) و یا لوپوس کاندیدای استفاده از متد درمانی آر اف (RF) جهت درمان قطعی واژینیسموس نیستند و بایستی از سایر تکنیک های درمان قطعی به منظور برطرف نمودن بیماری خود استفاده کنند.

مراقبت های پس از انجام آر اف واژن

بهتر است بدانید بیمارانی که از این شیوه درمانی جهت برطرف نمودن عارضه فوق استفاده می کنند به دوره نقاهت نیازی ندارند. لازم به ذکر است که بیماران در پی انجام این متد به هیچ دارو و یا مصرف آنتی بیوتیک در دوره نقاهت ندارند. با توجه به اینکه RF واژینال فاقد از هرگونه درد وناراحتی برروی بیمار تحت نظر مجرب ترین متخصصین انجام میشود، بعد از استفاده از دستگاه شخص بیمار به مصرف داروهای مسکن و یا پمادهای مخصوص نیاز ندارد. برعکس اغلب سایر متدهای درمانی که به منظور تنگی واژن (واژینیسموس) برای بیماران نظیر جوانسازی واژن و … انجام می شود، در شیوه ار اف خیلی سریع پس از جلسه معالجه بیمار می تواند نزدیکی بدون درد و مشکلی را تجربه کند.

مزیت های دستگاه RF جهت درمان قطعی واژینیسموس

بکارگیری از دستگاه فوق نه تنها از قطعی ترین و اثربخش ترین متدهای درمانی واژینیسموس به شمار می آید بلکه معالجه از طریق این تکنیک از مزیت های بسیاری برخوردار است که عبارتند از:

  •   یکی از مزیت های استفاده از دستگاه آر اف را میتوان به معالجه واژینیسموس های قدیمی و همچنین بسیار شدید در بیماران متذکر شد.
  •   بهره مندی از این دستگاه به عنوان شیوه ی غیرتهاجمی و فاقد از هرگونه پیامدهای جانبی و خونریزی در بیماران محسوب میشود.
  •   شما جهت برطرف نمودن واژینیسموس از طریق سایر متدهای درمانی به ریکاوری بیشتری نیاز دارید این در حالی است که معالجه از طریق دستگاه rf به مراقبت های بعد از جراحی نیاز ندارد که از مهمترین مزیت این دستگاه به شمار می آید.
  •   یکی دیگر از بارزترین مزیت دستگاه فوق به معالجه سریع و همیشگی انواع واژینیسموس اختصاص دارد.
  •   شما از طریق دستگاه RF دیگر نیازی به انجام سایر معالجه ها و همچنین تمرینات ورزشی کگل به همراه این متد درمانی نخواهید داشت.
  •   مهمترین مزیت دستگاه rf به عملکرد معالجه از همان جلسات نخست اختصاص دارد.

در مجموع افرادی که از طریق این متد درمانی معالجه می شوند تنها با استفاده از چند جلسه دستگاه آر اف میتوانند رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنند.

نتیجه گیری

بانوانی که با عارضه واژینیسموس همراه هستند رابطه جنسی لذت بخشی را در زندگی تجربه نخواهند کرد. تزریق بوتاکس و همچنین استفاده از دستگاه آر اف به عنوان متدهای متعدد درمان قطعی واژینیسموس در این گروه از بیماران محسوب میشود که بایستی تحت نظر مجرب ترین متخصصین زنان بر روی بیماران انجام شود.

منبع : https://drzarganj.com

Share