هزینه ارتودنسی دندان چه قدر است ؟ و به چه عواملی بستگی دارد ؟

ممکن است در نگاه اول تصور کنید که هزینه ارتودنسی بسیار بالا است. اما باید بدانید در قبال مزیت هایی که از این روش درمانی و زیبایی بدست می آوری، هزینه زیادی نیست.

 

همانطور که می دانید ارتودنسی روشی مناسب و خوب برای درمان و اصلاح طرح لبخند است. بسیاری از بیماران برای زیباتر شدن دندان های خود و درمان دندان ها به سراغ ارتودنسی ثابت و یا متحرک می روند. ارتودنسی معمولا از یکسال تا سه سال ممکن است بر روی دندان ها باقی بماند. این مدت زمان به نظر دندانپزشک متخصص بستگی دارد. متخصص ارتودنسی با بررسی نوع ناهنجاری دندان ها، مدت زمان ماندگاری این ارتودنسی ها را مشخص می کند. همه ما می دانیم که هزینه ارتودنسی در انتخاب بیماران برای انجام این کار موثر است. در واقع هزینه ارتودنسی در انجام دادن آن بسیار تاثیرگذار است. ممکن است در نگاه اول تصور کنید که هزینه ارتودنسی بسیار بالا است. اما باید بدانید در قبال مزیت هایی که از این روش درمانی و زیبایی بدست می آوری، هزینه زیادی نیست. در واقع ارتودنسی دندان باعث می شود تا در سال های آینده متوجه شوید که چه میزان در هزینه های شما صرفه جویی شده است. به طور کلی اگر دندان های روهم افتاده و دیگر ناهنجاری های دندان ها به موقع درست نشوند، باعث می شود تا در آینده مشکلاتی اعم از پوسیدگی دندان را بوجود آورند. در ادامه این مقاله اطلاعات کاملی در مورد هزینه ارتودنسی دندان توضیح خواهیم داد.

علت انجام ارتودنسی چیست؟

علت انجام ارتودنسی دندان

برای رفع ناهنجاری های مختلف دندانی و زیبایی بیشتر دندان ها و ایجاد لبخندی زیباتر، ارتودنسی دندان انجام می گیرد. این درمان برای بسیاری از بیماران مفید است و مزایای زیادی دارد. قطعا بررسی مداوم دندان ها و رفع مشکلات آنها هم بسیار سخت است و هم هزینه های بیشتری دارد. اگر به دندان ها رسیدگی نشود و مشکلات آنها برطرف نشود، باعث می شود در آینده، مجبور به کاشت دندان شوید که بسیار پرهزینه است. این موارد بسیار خطرناک است، در نتیجه بهتر است در سنین پایین تر و قبل از ایجاد مشکلات زیادی، به فکر راه درمانی آسان تر و کم هزینه تر باشیم. بسیاری از افراد ارتودنسی را به مدت دو سال در دهان خود تحمل می کنند تا به نتیجه ای خوب و مناسب برسند. بعد از پایان این مدت زمان، دندان های شما کاملا صاف و زیبا خواهند شد و از دیدن آنها حسابی لذت می برید.

 حتما برای انجام ارتودنسی خود به دنبال متخصصی باسابقه و مجرب باشید تا زیباتر از همیشه لبخند بزنید.

هزینه های ارتودنسی

    هزینه های مختلف متخصص های ارتودنسی

همه دندانپزشکان معتقد هستند که نوع ناهنجاری برای هر فردی متفاوت است. به همین دلیل نمی توان هزینه دقیق و مشخصی برای ارتودنسی دندان در نظر گرفت. قطعا عوامل مختلفی وجود دارند که در تعیین قیمت هزینه ارتودنسی دندان موثر هستند. حتما قبل از انتخاب دقیق متخصص ارتودنسی خود تمامی این اطلاعات را از او خواستار شوید تا هزینه ای دقیق برای انجام ارتودنسی خود بدست آورید

قطعا شما به هر مرکز دندانپزشکی که مراجعه کنید با قیمت های متفاوتی رو به رو خواهید شد. هر متخصصی قیمت دقیق را برای انجام ارتودنسی دندان به شما می دهد. در واقع مهم ترین عواملی که بر قیمت ارتودنسی بیمار تاثیرگذار است، شدت ناهنجاری و نوع ارتودنسی یا براکت انتخابی بیمار است. برای مثال هزینه ارتودنسی ثابت که با براکت های رنگی و یا معمولی انجام می شود، نسبت به هزینه ارتودنسی متحرک یا نامرئی بسیار کمتر است. به طور کلی مواد استفاده شده در ارتودنسی و کیفیت آنها با هزینه ارتودنسی ارتباط مستقیمی دارد. براکت های مختلف هم در تعیین قیمت ارتودنسی موثر هستند که در ادامه این مقاله به بررسی براکت ها می پردازیم.

براکت فلزی ارتودنسی

براکت های فلزی معمولا ضد زنگ هستند و افراد زیادی از این نوع براکت استقبال می کنند. در واقع این نوع ارتودنسی بسیار باکیفیت و بادوام است. هزینه ارتودنسی با براکت فلزی بسیار به صرفه تر است. براکت ها در این نوع ارتودنسی به دندان ها چسبیده می شوند و قابل درآوردن نیستند.

براکت سرامیکی

براکت سرامیکی با توجه به وضعیت فک و دهان بیمار ساخته می شوند. براکت های سرامیکی حالت مخفی در دهان دارند. البته باید بدانید که ممکن است این براکت ها در دهان دچار شکستگی شوند. قیمت براکت های سرامیکی نسبت به براکت های فلزی بیشتر است اما باز هم قیمت متعادلی دارند.

براکت های لینگوال

اگر تمایل به دیده شدن براکت های خود در ارتودنسی ندارید، براکت های لینگوال بهترین گزینه هستند. زیرا این براکت ها کاملا نامرئی هستند. البته این نوع براکت ها برای کسانی که مشکلات جزئی در دندان های خود دارند، مناسب است. به طور کلی هزینه براکت های لینگوال نسبت به انواع دیگر براکت ها بیشتر است.

 

جلسات مشاوره برای انجام ارتودنسی

 

جلسات مشاوره برای تعیین قیمت ارتودنسی

متخصص ارتودنسی انتخابی شما هم در تعیین هزینه ارتودنسی بسیار موثر است. زیرا این کار دستمزدهای مختلف هم دارد. دندانپزشکان مختلف دارای دستمزدهای مختلف هستند. گاهی برخی از متخصصین بسیار قانع هستند و با بهترین مواد کار می کنند و هزینه ای متعادل دریافت می کنند. البته هزینه دستمزد برخی از متخصصین هم بسیار بالا است. بهتر است قبل از انجام کار، در مورد هزینه های کامل ارتودنسی با دندانپزشک خود صحبت کنید. در جلسه مشاوره می توانید در مورد تمامی این موارد به صورت واضح صحبت کنید.

تاثیر طول درمان بر هزینه ارتودنسی  

همانطور که پیش تر اشاره کردیم بسته به نوع ناهنجاری، آماده سازی دندان ها برای ارتودنسی زمان میبرد. هر چه نیاز بیشتری به رفتن به دندانپزشکی داشته باشید، به همان نسبت هم هزینه های درمان شما بیشتر می شود. به طور کلی تعداد دفعات رفتن شما به دندانپزشکی بر هزینه های ارتودنسی دندان تاثیر مستقیم دارد . معمولا دوران استفاده از براکت ها حدود ۲۴ ماه است، اما گاهی پیش می آید که این دوره خیلی بیشتر طول می‌کشد. به همین خاطر توصیه میشود حتما در مورد طول دوره درمان خود نیز با دندانپزشک مشاوره داشته باشید.

هزینه جانبی درمان ارتودنسی

انجام ارتودنسی دارای هزینه های جانبی دیگری نیز می باشد . برای مثال قبل از انجام ارتودنسی باید عکسبرداری از دندان ها و فک بالا و پایین انجام شود تا مشکلات دندان ها به صورت کامل مشخص شود. سپس در مرحله بعد باید به بررسی و سلامت دندان ها پرداخت تا در صورت لزوم درمان ها ترمیمی انجام شود، بعضی از دندان ها نیاز به پر کردن و بعضی دیگر نیاز به عصب کشی و … دارند. تمامی این موارد توسط دندانپزشک تشخیص داده می شود و هزینه تمامی این موارد به صورت جداگانه باید توسط بیمار پرداخت شود.

منبع: http://www.karajortho.ir/

Share