امام جمعه آستارا؛

مگر پوشیدن لباس پاره پز دادن دارد؟ | جلوی اجرای سند خانمان‌سوز ۲۰۳۰ را بگیرید

کاظم حافظ نیا با انتقاد از استفاده برخی افراد از لباس های نامناسب گفت: مگر پوشیدن لباس پاره شده پز دادن دارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با تاکید بر اهمیت مسئله پوشش گفت: پوشش از شئون انسانیت است و آداب و رسوم و فرهنگ افراد یک جامعه را نشان می دهد.

امام جمعه آستارا با اشاره به وسوسه های شیطان در مسئله پوشش بیان کرد: تمام تلاش شیطان بر خروج تفکر حفظ پوشش و حجاب است و وسوسه حضرت آدم و حوا نمونه‌ای از این قضیه است.

حافظ‌نیا تلاش دیگر شیطان را انحراف مسیر پوشش دانست و تصریح کرد: انحراف از نوع پوشش کار شیطان بوده و افراط و تفریط در نوع پوشش نیز حاصل آن است.

امام جمعه آستارا پوشش را زبان گویای درون انسان‌ها دانست و گفت: اکثر افکار، اعتقادات و درون انسان با انتخاب نوع پوشش افراد قابل تشخیص است و بنا به فرموده امیرالمومنین علیه السلام بهترین لباس، پوششی است که انسان را از یاد خدا غافل نکند.

وی با انتقاد از استفاده برخی افراد از لباس های نامناسب گفت: مگر پوشیدن لباس پاره شده پز دادن دارد؟ پوشش انسان باید کامل بوده و جلب توجه نکند.

حافظ نیا ادامه داد: وضعیت حجاب روز به روز بدتر شده و متاسفانه برخورد درخور انجام نمی شود.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به مسئولیت پذیری اجتماعی، انسجام ملی، هوشمندی بصیرانه جامعه و نظم و ترتیب در بین عزاداران حسینی در محرم امسال گفت: تلاش استکبار در تحت الشعاع قرار دادن برخی مسائل علیه عزاداری ها بوده و شیعه انگلیسی با راه اندازی کمپین #ما_ماسک_نمی‎زنیم سعی در آسیب زدن به محرم داشت که توطئه تضاد مذهب و سلامت شکست خورد.

حافظ نیا با اشاره به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب بر اجرای سند ۲۰۳۰ گفت: برخی ها از این سند دست بردار نیستند و آموزش و پرورش باید جلوی اجرای سند خانمان‌سوز ۲۰۳۰ را بگیرد.

Share