امام جمعه مشهد: امیدواریم امام رضا(ع) خسارت‌های کرونا را جبران کنند

با دو اصطلاح «گردشگری» و «شهروندی» در مشهد مخالفم

علم‌الهدی گفت: مصیبت‌هایی که از نظر اقتصادی و صنفی بر جریان خادمین زیارتی امام هشتم (علیه‌السلام) در جریان این بیماری منحوس وارد شد، واقعأ مصیبت‌های قابل توجهی است و امیدواریم امام رضا (علیه‌السلام) این خسارت‌ها را جبران کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه هتل‌داری خراسان رضوی، با اشاره به خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مصیبت‌هایی که از نظر اقتصادی و صنفی بر جریان خادمین زیارتی امام هشتم (علیه‌السلام) در جریان این بیماری منحوس وارد شد، واقعأ مصیبت‌های قابل توجهی است و امیدواریم امام رضا (علیه‌السلام) این خسارت‌ها را جبران کنند.

وی به متضرر شدن صنعت هتل‌داری مشهد و استان در این دوره اشاره کرد و ادامه داد: مجبور بودید دو سال حقوق کارمندان خودتان را در هتل‌ها بدهید در حالی که درآمدی وجود نداشت، این دوران گذشت اما شما مهمان‌دار آقایی هستید که بر همه چیز توانایی دارد و در صورتی که خدمات و زحمات شما آمیخته با اخلاص باشد، امام هشتم (علیه‌السلام) آن را جبران خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که امیدواریم در کارتان برکاتی پیدا کنید که این برکت، کارتان را وسعت دهد، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله خلأ و خسارت شما را وجود مقدس امام هشتم (علیه‌السلام) جبران کنند و با پیگیری مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان، دولت بخشی از خسارات کرونا را به واسطه آسان کردن تسهیلات جبران کند تا شما بیشتر از این متحمل ضرر نشوید.

وی با اشاره به این‌که در مسئله گردشگری استان متاسفانه در ادوار قبلی بسیاری از طرح‌ها عملیاتی نشد، اضافه کرد: بنده در مشهد با دو اصطلاح مخالف هستم، یک اصطلاح «گردشگری» و دیگری «شهروندی»؛ این شهر مال امام رضا (علیه‌السلام) است و اولین شهروند این شهر نیز امام رضا (علیه‌السلام) بودند که ایشان «زائر» و «مجاور» دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که اسم‌ها بار معنوی و اقتصادی دارند، افزود: مهم است که از چه نام‌هایی در شهر امام رضا (علیه‌السلام) استفاده می‌شود زیرا امام هشتم (علیه‌السلام) قطب فرهنگی جهان است، آنانی که در این شهر زندگی می‌کنند، شهروند نیستند بلکه «مجاور» امام رضا (علیه‌السلام) هستند.

وی یادآور شد: وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می دهید، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دین‌داری برایشان مهم نیست، برای سرمایه‌گذاری به این شهر می‌آیند زیرا این شهر به‌خاطر رفت و آمد ۴ میلیون زائر خارجی، شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: شما خادمِ زائر امام رضا (علیه‌السلام) هستید و باید با افرادی که سعی می‌کنند در شهر امام رضا (علیه‌السلام) ناهنجاری ایجاد کنند، مقابله کنید؛ در بحث میراث فرهنگی نیز باید عرض کنم که بالاترین میراث این شهر، امام رضا (علیه‌السلام) هستند پس باید مراقب معرفی این آستان و دیگر میراث فرهنگی باشید.

وی با اشاره بر لزوم توجه به ابعاد فرهنگی خدمت به زائران، گفت: هتل‌ها زوارخانه امام رضا (علیه‌السلام) است پس مراقب باشید این فضا دچار ناهنجاری اخلاقی نشود و خدایی نکرده، هتل‌داری از نام رضا برای کاسبی خودش سوءاستفاده نکند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: این صنف مقدسی که مهمان‌دار امام رضا (علیه‌السلام) است، نباید نامشان دچار حاشیه و مشکل بشود، خداوند ان‌شاالله بر توفیقات شما بیافزاید و امام رضا (علیه‌السلام) خدمات شما را جبران کنند.

Share