در حاشیه سفر به استان گیلان؛

بازدید قالیباف از پناهگاه حیات وحش سلکه | اعتبارات احیای تالاب انزلی کافی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی از مرکز آموزشی محیط زیستی تالاب انزلی واقع در پناهگاه حیات وحش سلکه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (پنجشنبه، یکم مهرماه) در حاشیه سفر به استان گیلان از مرکز آموزش محیط زیست تالاب انزلی در پناهگاه حیات وحش سلکه بازدید کرد و در جریان وضعیت تالاب انزلی و محیط زیست این منطقه قرار گرفت.

یکی از مسئولان این مرکز آموزشی در تشریح اهداف ایجاد این مرکز آموزشی، گفت: این موضوع در تمامی کشورهای جهان به اثبات رسیده که هیچ راهکاری جز نقش آفرینی افراد محلی و ذینفعان برای حفظ محیط زیست وجود ندارد و بی‌تردید مردم بهترین حافظان محیط زیستی هستند لذا ایجاد این مرکز موجب شده تا مردم ضمن آموزش نسبت به حفظ محیط زیست احساس مسئولیت کرده و برای آن تلاش کنند.

دلخوش نماینده صومعه سرا نیز در این بازدید خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این منطقه تا ۶ سال گذشته مملو از آب بوده و محلی برای تجمع انواع مختلفی از پرندگان محسوب می‌شد اما در حال حاضر شاهد مرگ تدریجی آن هستیم و بخش زیادی از آن خشک شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده برای احیای تالاب انزلی و محیط زیست پیرامونی کافی نیست، تصریح کرد: در گذشته حدود ۹۰ میلیارد تومان به سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان آب برای احیای این تالاب و رسوب‌زدایی در نظر گرفته شد که تنها بخشی از رسوبات آن جمع آوری شد از این رو لازم است امسال بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته تا همانند دریاچه ارومیه باعث بروز مشکلات متعدد برای مردم نشود.

استاندار گیلان نیز افزود: برای احیای تالاب اقداماتی انجام شده از جمله طرحی که سال گذشته در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دو هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای اجرای آن پیش بینی و سهم دستگاه‌ها نیز کاملا مشخص شد که اگر تامین اعتبار شود و سهم آن در بودجه ۱۴۰۱ نیز به میزان کافی تعیین شود بهترین تصمیم برای احیای تالاب خواهد بود.

Share