در هفتمین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

بهره‌برداری همزمان ۴۱ پروژه آب و فاضلاب گیلان با حضور استاندار

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ۴۱ پروژه آب و فاضلاب گیلان به صورت همزمان با حضور استاندار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در ادامه برنامه‌های دهه مبارک فجر، عصر امروز (شنبه) با حضور استاندار گیلان در شهرستان بندرانزلی، ۴۱ پروژه آبرسانی و توسعه شبکه‌های فاضلاب استان با هزینه ۵۹۸ میلیارد ریال به صورت همزمان و از طریق ارتباط تصویری با شهرستان ها، افتتاح شد.

این پروژه‌ها شامل اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب و ساخت ایستگاه بالاآورنده و نصب پکیج و همچنین آبرسانی به ۲۷ روستا، توسعه شبکه آبرسانی به ۷ روستا و ساخت ایستگاه پمپاژ در شهرستان‌های رشت، لنگرود، بندرانزلی، لاهیجان، فومن، ماسال، شفت، صومعه‌سرا، رودبار، رضوانشهر، رودسر، سیاهکل و املش است.

استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، به افتتاح این تعداد پروژه در راستای ارتقاء بهداشت و سلامت مردم اشاره کرد و گفت: اهتمام داریم پروژه‌های در دست اجرای وعده داده شده، در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

 ارسلان زارع با بیان اینکه در برخی شاخص‌های آب و فاضلاب از متوسط کشوری بالاتر و در برخی پایین‌تر هستیم، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و در دولت دوازدهم، تلاش شده که وضعیت دسترسی به آب آشامیدنی سالم و شبکه روستایی، ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت بهداشت و سلامت برای توسعه زندگی برکسی پوشیده نیست، گفت: نقش آب و فاضلاب و دفع آب‌های سطحی به دلیل تأثیراتی که در رفاه اجتماعی دارد، بی‌بدیل است.

وی اضافه کرد: در ماه‌های باقیمانده از دولت دوازدهم، خدمتگزاران مردم برای تسریع در اجرای پروژه‌های مقرر شده و تحویل آن‌ها به مردم اهتمامی جدی دارند.

Share