تجمع اعضا مقابل دادگستری گیلان؛

انتظار ۱۸ ساله اعضای «تعاونی مسکن خزر سبز گیلان» برای خانه‌دار شدن

تعدادی از اعضای «تعاونی مسکن خزر سبز گیلان» صبح امروز شنبه (سوم مهر ماه) با مراجعه به ساختمان دادگستری در شهر رشت، خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده خود شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، شماری از اعضای «تعاونی مسکن خزر سبز گیلان» که همگی از کارکنان شاغل بازنشسته نیروهای مسلح هستند، مقابل حوزه ساختمان دادگستری استان واقع در بلوار مدرس شهر رشت تجمع کردند.

معترضان می‌گویند که هیجده سال از خرید زمین در منطقه روستایی «کیژده» واقع در ۹ کیلومتری مرکز شهر رشت می‌گذرد؛ اما همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

شمار افرادی که از طریق این تعاونی اقدام به خرید زمین کرده‌اند، حدود چهارهزار نفر است. به گفته آن‌ها؛ نه تنها برایمان آپارتمان نساختند بلکه ۱۸ هکتار از زمین‌ها‌ی مسکونی تعاونی با تغییر کاربری فروخته شده است. به همین خاطر تعدادی از اعضای هیات مدیره سابق بازداشت شده‌اند و پرونده‌های آن‌ها در دادگاه کیفری در دست بررسی است.

به اعتقاد مالباختگان روند رسیدگی به این پرونده طولانی شده است.

یکی از معترضان گفت: از سال ۸۳ هر کدام بین ۶ تا ۱۱ میلیون تومان بابت زمین‌ها به تعاونی پول واریز کرده‌ایم. این زمین‌ها به صورت قانونی به نام اعضا زده شده است.

معترضان می‌گویند: متهمان اهتمامی نسبت به تحویل زمین‌ها و ساخت آپارتمان‌هایی که به ما وعده داده‌اند به خرج نداده‌اند. اتهام آن‌ها کلاهبرداری، جعل و انتقال مال به غیر است.

اعضای تعاونی مسکن خزر سبز گیلان در سال‌های گذشته تجمعات متعددی مقابل برخی نهادهای دولتی و قضایی برگزار کرده‌اند به امید اینکه مشکلاتشان برطرف شود.

یکی دیگر از معترضان گفت: بسیاری از کسانی که از این تعاونی به امید ساخت آپارتمان زمین خریده‌اند درآمد چندانی ندارند. برخی مستاجر هستند یا پس از بازنشستگی به مسافرکشی روی آورده‌اند؛ آن‌ها چه گناهی کرده‌اند که باید سال‌ها معطل شوند و زجر خانه به دوشی را بکشند.

آن‌ها خواستار دیدار با رئیس قوه قضاییه شده‌اند.

Share