معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان بیان کرد:

افزایش مصرف آب شرب گیلانیان در تابستان سال جاری

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان بیان کرد: مردم استان در تابستان امسال بیش از ۷۵ میلیون مترمکعب آب شرب مصرف کردند که این رقم نسبت به تابستان سال قبل ۸.۷۳ درصد بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهره برداری و توسعه آب این شرکت امروز گفت: مردم استان در تابستان امسال بیش از ۷۵ میلیون مترمکعب آب شرب مصرف کردند که این رقم نسبت به تابستان سال قبل ۸.۷۳ درصد بیشتر است.

مازیار غلامپور، افزایش دمای هوا و شیوع ویروس کرونا را دو علت اصلی افزایش مصرف آب شرب در گیلان دانست و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در تابستان امسال تمام توان خود را جهت تامین آب آشامیدنی مشترکین تحت پوشش بکار گرفت.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۴۸ میلیون مترمکعب آب شرب تولید و توسط شبکه‌های آبرسانی توزیع شد.

غلامپور، منابع تولید آب استان را تصفیه خانه بزرگ گیلان، ۶۴۷ حلقه چاه و ۵۸۰ دهنه چشمه اعلام کرد و گفت: به منظور رفع تنش آبی در برخی از مناطق، تعداد ۳ حلقه چاه جدید در مجموع با آبدهی۶۰ لیتر بر ثانیه در شهرستان‌های رودسر و رودبار حفر شد.

وی با اشاره به بهسازی ۱۰ حلقه چاه و ۱۱ دهنه چشمه در روستاهایی که با اُفت فشار مواجه بودند، افزود: آبرسانی سیار و توزیع آب‌های بسته‌بندی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در تابستان امسال بود.

Share