با حضور ۵۰ هنرجو صورت گرفت؛

افتتاح نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه استان در ناحیه یک رشت

محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در هنرستان میرزا کوچک خان ۵۰ دانش آموز دختر در دو رشته پرورش گیاهان دارویی و گل و گیاه زینتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در هنرستان میرزا کوچک خان ۵۰ دانش آموز دختر در دو رشته پرورش گیاهان دارویی و گل و گیاه زینتی تحصیل می‌کنند.

محمد رحمتی با اشاره به وجود پدیده کنکور زدگی در برخی خانواده‌ها و ضرورت پرهیز از آن اظهار داشت: باید با فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز بتوانیم زمینه مهارت آموزی را در بین دانش آموزان فراهم کنیم.

وی با اشاره به تحصیل ۳۹ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش گفت: عزم آموزش و پرورش گسترش مدارس فنی و حرفه‌ای و زمینه‌سازی برای مهارت آموزی و در نتیجه تأمین بازار کار دانش آموزان در آینده است.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از تلاش‌های معلمان در دوران کرونایی اظهار امیدواری کرد: با تزریق کامل واکسیناسیون معلمان، خانواده‌ها و دانش آموزان آموزش حضوری در مدارس به صورت جدی آغاز شود.

گفتنی است در اولین روز از بازگشایی مدارس در استان، نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه، میرزا کوچک خان، در ناحیه یک رشت به بهره برداری رسید.

در این مدرسه دو کلاس درس در رشته‌های پرورش گیاهان دارویی و گل و گیاه زینتی با حضور ۵۰ هنرجو گشایش یافته است.

Share