مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

اولین هنرستان دخترانه کشاورزی در گیلان راه اندازی می‌شود

محمد رحمتی اظهار داشت: با تفاهمنامه‌ای که میان آموزش و پرورش استان و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی گیلان رسیده است، اولین هنرستان دخترانه کشاورزی با نام میرزا کوچک در سال تحصیلی آینده و در آموزش و پرورش ناحیه یک رشت تأسیس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با تفاهمنامه‌ای که میان آموزش و پرورش استان گیلان و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی گیلان رسیده است، اولین هنرستان دخترانه کشاورزی با نام میرزا کوچک در سال تحصیلی آینده و در آموزش و پرورش ناحیه یک رشت تأسیس می‌شود.

محمد رحمتی با اشاره به تأکید برنامه ششم توسعه به هدایت ۵۰ درصد دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اظهار داشت: ایجاد هنرستان‌های وابسته یکی از اهداف آموزش و پرورش است که تاکنون چندین تفاهم نامه با صنایع و سازمان‌های مختلف مانند: نساجی، خودروسازی و فنی و حرفه‌ای منعقد شده است.

وی با بیان اهمیت راه اندازی اولین هنرستان دخترانه کشاورزی در استان گیلان خاطرنشان کرد: قرار است ۱۲۵ هنرجو در رشته‌های گیاهان دارویی و زینتی در هنرستان میرزا کوچک جذب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به فعالیت سه هنرستان کشاورزی در شهرهای: رشت، لاهیجان و صومعه سرا اظهار داشت: اگر چه گیلان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است اما درصد جذب هنرجویان کشاورزی در هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای فقط ۱/۵۵ درصد است که در تلاش هستیم این عدد ۵ درصد افزایش یابد.

رحمتی هدف از انعقاد این تفاهمنامه را تأمین نیاز بخش کشاورزی استان از طریق تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده فنی و مهارتی در راستای اجرای بند۷ فصل ۴ اصل ۴۳ قانون اساسی برشمرد.

وی فراهم‌سازی زمینه جذب هنرجویان دختر در هنرستان کشاورزی میرزا کوچک، همکاری در تهیه برنامه‌های رسانه‌ای مشترک در معرفی مشاغل مرتبط با کشاورزی، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز تدریس برای دروس عمومی و تخصصی، بیمه دانش آموز و… از زمینه‌های این همکاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: مجوز تأسیس هنرستان برای یک دوره آموزشی سه‌ساله صادر شده و استمرار فعالیت آن در دوره‌های بعدی مشروط به اخذ نتیجه مطلوب از این دوره آموزشی به استناد گزارش‌های فصلی آموزش و پرورش خواهد بود.

Share