در دیدار رئیس شورای شهر رشت با مدیر کل اداره زندان های استان گیلان مطرح شد:

استفاده از پارکینگ اداره کل زندان های گیلان به منظور ساماندهی دستفروشان

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه حضور دستفروشان در نقاط مختلف شهر رشت موجب گلایه مغازه داران و سختی در تردد شهروندان شده است افزود: متاسفانه بیکاری و فقدان شغل مناسب موجب افزایش دستفروشی در رشت شده است وگاها نیز شاهد حضور دستفروشان از دیگر شهرهای استان گیلان در این شهر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،   در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت با مدیر کل اداره زندان های استان گیلان به بهره مندی از فضا و ظرفیت پارکینگ اداره کل زندان های استان به منظور ساماندهی دستفروشان رشت تاکید شد.

 رئیس شورای رشت امروز در دیدار مدیر کل زندان های استان گیلان اظهار کرد: از دوران فعالیت شورای چهارم رشت رایزنی هایی به منظور اختصاص پارکینگ اداره کل زندان های گیلان به منظور ساماندهی دستفروشانی که در خیابان شیک و مطهری و اطراف آن بساط خود را پهن می کنند انجام شد اما تا کنون این مهم به نتیجه نرسیده است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه حضور دستفروشان در نقاط مختلف شهر رشت موجب گلایه مغازه داران و سختی در تردد شهروندان شده است افزود: متاسفانه بیکاری و فقدان شغل مناسب موجب افزایش دستفروشی در رشت شده است و گاهی نیز شاهد حضور دستفروشان از دیگر شهرهای استان گیلان در این شهر هستیم.

وی با تاکید به اینکه دستفروشان در رشت باید ساماندهی شوند بیان کرد: یقینا این افراد نیز باید به تامین معاش خانواده هایشان بپردازند و با برخورد قهری با آنان به شدت مخالف هستم اما با توجه به مشکلاتی که به واسطه حضور گسترده و نامنظم دستفروشان در رشت برای مغازه داران و در تردد شهروندان ایجاد شده است، باید ساماندهی آنان در اولویت قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه از ریاست اداره کل زندان های گیلان تقاضا داریم در این باره با مدیریت شهری رشت همکاری داشته باشند افزود: یقینا با ساماندهی دستفروشان در منطقه مشخصی از رشت بسیاری از مشکلات ترددی و … برطرف می شود و می توانیم به مرور نسبت به شناسنامه دار کردن دستفروشی در رشت نیز اقدام کنیم و با تحقق این مهم فقط دستفروشان ساکن رشت نسبت به پهن کردن بساط در این شهر و امرار معاش از این طریق بپردازند.

پس از صحبت های انجام شده مقرر شد، رئیس اداره کل زندان های استان گیلان موضوع واگذاری پارکینگ این اداره کل به مدیریت شهری رشت را با هدف ساماندهی دستفروشان در این شهر با سازمان مربوطه مطرح و نتیجه را به شورای شهر رشت اعلام نماید.

Share