مدیر جهاد کشاورزی ماسال بیان کرد:

آسیب به اراضی کشاورزی در سایه بنگاه‌داری دهیاران | دلالی‌ها به ضرر کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: بنگاه داری و همکاری با بنگاه داران منجر به آسیب اراضی کشاورزی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، جهانبخش علیپور گفت: اجرای کشت دوم محصولات در شالیزارها راهکاری مطمئن برای ارتقای درآمد برنجکاران است و برای تحقق این امر امسال شاهد افزایش تولید کشت دوم محصولات کشاورزی در این شهرستان هستیم.

وی افزود: علاوه بر راتون، کشت پاچ‌باقلا و شبدر در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و زنان و دختران کشاورز ماسالی علاوه بر افزایش تولید باقلا در کشت و تولید سبزیجات نیز نقش مهمی دارند.

علیپور ادامه داد: پاچ باقلای تولید شده در ماسال علاوه بر این شهرستان در بازارهای رشت و تهران نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: ارتقای درآمد کشاورزان موجب می‌شود که روستاییان در حفظ شالیزارها و اراضی کشاورزی‌شان حساس باشند و به فکر فروش زمین‌هایشان نیفتند.

وی افزود: به دلیل چشم اندازهای زیبای ماسال برخی از افراد تلاش می‌کنند که ساخت و سازهای غیرمجاز انجام دهند و برای خود خانه دومی فراهم کنند، که در صورت تخلف برخورد قانونی با این متخلفین صورت خواهد گرفت.

علیپور با اشاره به گشت‌های شبانه روزی برای جلوگیری از ساخت و سازها خاطرنشان کرد: هر روزه بر سختگیری‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ما برای تحقق اهداف حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به همکاری کشاورزان و دهیاران داریم، تصریح کرد: پرونده‌های افراد متخلف نیز به دادگاه فرستاده شده است و دستور قلع و قمع برخی از این خانه‌های خلاف ساخته شده نیز صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: متاسفانه برخی از دهیاران یا بنگاه دارند و یا با بنگاه‌داران همکاری می‌کنند و این دلالی‌ها در نهایت به ضرر کشاورزی این شهرستان تمام می‌شود.

علیپور ادامه داد: اراضی کشاورزی برای تامین امنیت غذایی کشور هستند و حفاظت از آن‌ها وظیفه همه افراد در جامعه است.

علیپور با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز بیشتر در دامنه‌های ماسال صورت می‌گیرد، گفت: برای حفاظت از امنیت غذایی کشور همه تلاشمان را به کار خواهیم بست تا آسیبی به اراضی کشاورزی نرسد و از چشم نامحرمان دور بماند.

Share