فرماندار ماسال خبر داد

اولین نیروگاه زباله سوز در غرب گیلان راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار ماسال از راه اندازی اولین نیروگاه زباله سوز غرب گیلان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار ماسال از راه اندازی اولین نیروگاه زباله سوز غرب گیلان  با سرمایه گذاری بخش خصوصی  خبر داد.

۱۰محمود قاسم نژاد صبح امروز در نشستی که به همین منظور و با حضور سرمایه گذار این پروژه و چند تن از شهرداران غرب گیلان برگزار شد،گفت: ظرفیت این نیروگاه زباله سوز ۳۵۰ تن زباله در روز است که این میزان زباله از طریق شهرها و بخش های شهرستان های غرب گیلان تامین می شود و احداث این نیروگاه علاوه  بر تولید برق، موجب امحای اصولی زباله ها و ارتقای بهداشت عمومی، سلامت و حفظ محیط زیست به ویژه در منطقه غرب گیلان  می شود.

وی جانمایی محل احداث این نیروگاه را یکی دیگر از مباحث زیر بنایی مورد نیاز آن عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا زمینی در بخش شاندرمن که  از قبل روند واگذاری آن جهت دفن بهداشتی زباله ی شهرستان انجام شده است برای احداث نیروگاه پیشنهاد گردیده که در صورت مثبت بودن بررسی های کارشناسی، این نیروگاه در این محل احداث خواهد شد.

فرماندار ماسال همچنین با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست برای نسلهای آینده، افزود: گذشتگان ما به خوبی از محیط زیست حمایت می کردند و با بازیافت بسیاری از زباله های خود، به صورت مجدد از آن در عرصه های مختلف کشاورزی و دامداری استفاده می کردند، در نتیجه معضلی به نام پسماند و زباله برای انها معنا نداشت.

قاسم نژاد با تاکید بر لزوم دفع بهداشتی زباله و نقش آن در حفظ سلامت آحاد جامعه خاطر نشان کرد: تا کنون تلاش ها و پی گیری های فراوانی در جهت جلوگیری از آلودگی زیست محیطی شهرستان بر اثر دفع غیر بهداشتی زباله صورت پذیرفته است و اقدامات موثری نیز در این راستا انجام شده است.

وی با  اعلام خرسندی فرمانداری از هر گونه سرمایه گذاری و طرح  مشارکتی در جهت امحای بهداشتی زباله، اظهار داشت: سعی خواهیم کرد از به روزترین روش های جهانی در عرصه ی دفع بهداشتی زباله استفاده نماییم و در این راستا از هیچ کمک و حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

در ادمه این نشست صالح ضیابری سرمایه گذار این پروژه نیز ضمن تشریح چگونگی عملکرد این نیروگاه زباله سوز و نحوه ی استفاده از این تکنولوژی در کشورهای پیشرفته، افزود: این نیروگاه با جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا و تماما با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود و طول زمان نهایی شدن پروژه ۳ سال خواهد بود.

صالح ضیابری با بیان اینکه مسئله آلودگی تالاب انزلی و دریای خزر به عنوان یک مسئله جهانی مطرح است و به همین منظور سازمان ملل برای پاکسازی دریای خزر بودجه ی مخصوص اختصاص داده است، اظهار داشت: طی بررسی های انجام شده در یک سال گذشته عدم تصفیه فاضلاب های شهری، صنعتی و بیمارستانی و عدم دفع بهداشتی زباله از مهمترین عوامل آلودگی زیست محیطی تالاب انزلی شناخته شده است.

وی دفع زباله به روش دستگاه زباله سوز را بهترین روش تجربه شده در جهان دانست و تصریح کرد: در تکنولوژی جدید نیروگاه های  زباله سوز تولید برق مضاعف است و افزون بر اینکه کمترین آلودگی زیستی را برای محیط اطراف خود دارد، حتی از خاکستر زباله نیز جهت تولید آسفالت بهره گرفته می شود.

tel final1

Share