عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکلی بابت ورود ائمه جمعه به بخش اقتصادی نداریم|مسیر ریلی سالانه ۵۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افتتاح راه‌‌‌آهن رشت-قزوین و پیشرفت این مسیر ریلی می‌تواند بالای ۵۰ میلیارد دلار در سال برای کشور و گیلان درآمد داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمود شکری در جلسه شورای اداری مشترک رضوانشهر و ماسال اظهار داشت: مشکلی از این بابت که ائمه جمعه به بخش اقتصادی ورود کنند نداریم زیرا تعداد مراجعات مردمی به آنان زیاد بوده و می‌توانند در راه حل مشکلات اقتصادی جامعه گام‌های موثری بردارند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: گیلانی‌ها یک سنتی دارند که خریدهایشان را در اواخر اسفند انجام می‌دهند اما این شرایط اقتصادی و گرانی‌ها مردم را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده به گونه‌ای که مردم نسبت به تأمین قوت روزانه خود مشکل دارند.

شکری با اشاره به اینکه تولید مرغ در این شهرستان چندین برابر مصرف است عنوان کرد: اما همچنان در این حوزه مشکل داریم در صورتی که نباید مشکل داشته باشیم و شهرهای شمالی بهترین ظرفیت تولید ذرت و گوشت قرمز را می توانند داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با راهکارهای مختلف از این ظرفیت تولید ذرت و گوشت قرمز به نحو مطلوب استفاده کنیم بیان کرد: شهر‌ستان‌های استان گیلان دائم با بارندگی و بالا آمدن سطح آب همراه هستند و در این راستا هنوز شهرستان‌های تالش، پره سر و شاندرمن فاضلاب ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افتتاح راه‌‌ آهن رشت-قزوین یکی از کارهای بزرگ دولت روحانی است و ادامه داشتن و پیشرفت این مسیر ریلی می‌تواند بالای ۵۰ میلیارد دلار در سال برای کشور و گیلان درآمد داشته باشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم افتتاح پروژه راه آهن رشت-قزوین موجب خرسندی مردم گیلان شود افزود: ما در شهرستان رضوانشهر دارای ظرفیت‌های ورزشی خوبی هستیم اما به دلیل کمبود اعتبارات، ورزشکاران ما نمی‌توانند جایگاه‌های خوبی کسب کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با استفاده از برنامه‌ها و راهکارهای مختلف برای این جوانان در شهرستان‌های ماسال و رضوانشهر زمینه‌هایی ایجاد کنیم تا بتوانند در سطح کشوری و بین‌المللی جایگاه‌های خوبی کسب کنند.

فرماندار شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه با اشاره به برخی مشکلات در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان رضوانشهر خاستگاه جوانان غیور و رشیدی است که با تلاش‌هایشان موجب بالندگی و توفیق در عرصه‌های مختلف در این شهرستان شدند.

محمدمهدی مظفری با بیان اینکه هنوز جوانان با مسائل و مشکلات متعددی در این شهرستان روبه‌رو هستند که باید مشکلات‌شان را برطرف کرد تصریح کرد: احداث سالن ورزشی تخصصی پره‌سر رضوانشهر، مشکلات پیرامون ساختمان هیئت ورزشی و خانه جوان از این دسته مشکلات هستند.

وی به تأمین اعتبار جهت بازسازی و تأمین وسایل ورزشی در ۱۰۰ روستای این شهرستان را ضروری دانست و افزود: تامین آب شرب برخی روستاها نیز از مشکلات عدیده شهرستان رضوانشهر است که باید برطرف شود.

فرماندار رضوانشهر اظهار کرد: تکمیل پروژه چهار خطه محور رضوانشهر به بندرانزلی و مشکلات پیرامون آبشار ویسادار و تردد ماشین‌های سنگین از داخل شهر که مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است از دیگر مشکلات است.

Share