معاون علوم پزشکی گیلان خبر داد:

شاهد درگیری افراد با انواع پیشرفته کرونا هستیم | بستری شدن ۳۴۷ بیمار جدید در گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیماران کرونایی با حال عمومی بدتری به بیمارستان مراجعه می کنند، گفت: شاهد درگیری افراد با انواع پیشرفته کووید۱۹ هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، انوش دهنادی مقدم از بستری شدن ۳۴۷ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد کل بیماران بستری در استان ۱۹۶۶ نفر هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰۸ بیمار بدحال و ۲۰۷ بیمار بستری در بخش های مراقبت های ویژه داریم، افزود: روزانه حدود ۱۰ هزار آلودگی جدید در استان اتفاق می افتد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از راه اندازی سوله بحران مرکز مراقبتی لاکان جهت افزایش تخت های بستری خبر داد و بیان کرد: دو بیمارستان صحرایی نیز در محوطه بیمارستان های رازی و پورسینا احداث کردیم، اما موثرترین راه برای شکستن زنجیره انتقال ویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه بیماران کرونایی با حال عمومی بدتری به بیمارستان مراجعه می کنند، گفت: شاهد درگیری افراد با انواع پیشرفته کووید۱۹ هستیم.

وی، با اشاره به ابتلای برخی از افراد به کرونا چند روز پس از تزریق دوز نخست واکسن، خاطرنشان کرد: واکسن بلافاصله پس از تزریق ایمنی ایجاد نمی کند و یک ماه بعد از تزریق دوز دوم شاهد ایمنی نسبی هستیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، از افزایش پوشش واکسیناسیون گیلانی ها خبر داد و اضافه کرد: روز گذشته ۱۵ هزار دوز واکسن به شهرستان رشت اختصاص دادیم و اولویت با تزریق دوز دوم است.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه برای رفاه حال مردم ۲۰ مرکز واکسیناسیون را در رشت فعال کردیم، یادآور شد: زنان باردار گروه پرخطر در پاندمی کرونا هستند و لذا واکسیناسیون زنان باردار نیز به عنوان اولویت در حال انجام است.

Share