سخنگوی علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

روند نزولی بستری کرونایی ها در گیلان | شهرستان رشت ۷۰ پایگاه واکسیناسیون دارد

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، روند بستری بیماران در استان را نزولی دانست و تصریح کرد: اگرچه روند نزولی است، اما مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، تعداد کل بیماران بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان را ۸۴۳ نفر دانست و اظهار کرد: ۱۵۴ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند و ۱۶۳ بیمار بدحال داریم.

وی از بستری شدن ۱۰۴ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روند بستری بیماران در استان را نزولی دانست و تصریح کرد: اگرچه روند نزولی است، اما مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مهرابیان، مهمترین راه قطع زنجیره انتقال ویروس را رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و وسائل حفاظت فردی جهت حضور در معابر عمومی دانست و گفت: از دورهمی های خانوادگی و عادی انگاری بیمار پرهیز کنید.

مهرابیان، از افزایش مراکز واکسیناسیون گیلان به بیش از ۲۴۰ مرکز از امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان رشت ۷۰ پایگاه واکسیناسیون دارد که ۴۹ پایگاه ثابت و مابقی متغیر است.

وی سامانه تلفنی ۴۴۰۱ را تا ساعت ۲۳ آماده پاسخگویی به سوالات کرونایی و واکسیناسیون دانست و اضافه کرد: افراد با مراجعه به سایت «vac.gums.ac.ir» نیز می توانند درباره مراکز واکسیناسیون اطلاعات کسب کنند.

Share