با تجلیل از عوامل تنها سینمای آستارا؛

روز ملی سینما در آستارا گرامی داشته شد

روز ملی سینما با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و تجلیل از عوامل تنها سینمای این شهرستان گرامی داشته شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز ملی سینما با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و تجلیل از عوامل تنها سینمای این شهرستان گرامی داشته شد.

سرپرست فرمانداری آستارا در این برنامه فرهنگی در سالن سینما دریای این شهرستان گفت: هنرمندان شاخصی در هنر هفتم از آستارا به کشور معرفی شده و افتخار آفرینی هنرمندانی مانند فریبرز آهنین، بابک مجیدی، فراز آهنین و دیگر هنرمندان این عرصه از این شهرستان در جشنواره‌های استانی، ملی و بین المللی گواه این ادعاست.

سید سعید میرقربانی افزود: آستارا در فیلمسازی از استعدادهای کم نظیری برخوردار است و با حمایت از هنرمندان، امکان رونق صنعت سینما وجود دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه در دوران سخت کرونا هنرمندان با بیشترین آسیب اقتصادی مواجه شدند و سینمای آستارا نزدیک به ۲ سال ضرر اقتصادی بسیاری را متحمل شده است و با بهتر شدن شرایط، مدیریت این سینما با در نظر گرفتن بلیط نیم بها برای ادارات و برگزاری سانس‌های خانوادگی سعی در ارائه خدمات فرهنگی بهتر دارند و مردم نیز می‌توانند با حمایت خود به تنها سینمای این شهرستان کمک کنند.

میرقربانی ادامه داد: بیشتر سالن‌های سینما در کشور خالی است و امیدواریم فرهنگ حمایت از فیلم‌های ایرانی در جامعه و آستارا نهادینه شود تا سینما و فیلمسازان، مسیر روشنی را طی کنند.

عیسی قربانپور مدیر سینما دریای آستارا نیز در این آئین گفت: سینما به عنوان ابزار قدرتمند انتقال فرهنگ اصیل و اسلامی، برای قشرهای مختلف اثرگذار است امیدواریم با بهتر شدن شرایط و حمایت مردم بتوان این دوران سخت اقتصادی را پشت سر گذاشت.

وی افزود: سینما دریای آستارا با ۳۰۰ نفر گنجایش از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد و امیدواریم با حمایت مردم فرهنگ دوست آستارا شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

Share