معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خبر داد:

دستگیری ضاربان محیط بان فومنی | ۲۸۲ هکتار از اراضی متصرفه در گیلان رفع تصرف شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از دستگیری ضاربان محیطبان فومنی و رسیدگی به جرم این قاچاچیان چوب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد آقایی، با حضور در استودیوی خبر۲۰ با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی میراث طبیعی جهانی است اظهار داشت: صیانت و حفاظت از این میراث بر همه ما تکلیف شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان افزود: مقام معظم رهبری در فرمان تاریخی در سال ۹۳ و ۹۶ خط قرمز خود را صیانت از منابع طبیعی کشور و حفظ محیط زیست عنوان کردند.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه و رئیس‌کل دادگستری استان گیلان و تمامی قضات نیز همین خط مشی را دارند خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی سال گذشته هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های استان گیلان را رفع تصرف کرد.

آقایی ابراز داشت: حدود ۲۸۲ هکتار از اراضی متصرفه در استان گیلان در ۵ ماهه نخست امسال توسط دستگاه قضا رفع تصرف شد و ۹۱۶ پرونده تعرض به منابع طبیعی در مدت زمان مذکور مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: در کمیته صیانت از جنگل‌ها تاکنون ۷۰ جلسه بین دادستان‌های پرتلاش استان با نهادهایی مانند اداره اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و محیط زیست برگزار و موضوع تصرف اراضی بررسی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان افزود: در برخی موارد متصرفان در برابر جنگلبانان و محیط‌بانان تمرد کرده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند که در این حوزه در استان گیلان شهدایی نیز داشتیم.

آقایی با تأکید بر اینکه قوه قضاییه قطعاً با این متصرفان و متخلفان برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: متصرفانی که در روزهای گذشته جنگلبان فومنی را مورد ضرب و شتم قرار دادند دستگیر شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: اگر کسی به مأمور قانون در حین بازرسی از جنگل اهانت کند در واقع به یک مدیر در حین انجام وظیفه اهانت کرده و طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

Share