مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان؛

بندر آستارا در حال توسعه بوده و لایروبی بستر آن در مراحل پایانی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در آیین افتتاح و بهره برداری گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: آستارا به عنوان دروازه اوراسیا از موقعیت مرزی ویژه‌ای برخوردار است و سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کاوه در بندر آستارا همچنان در حال برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مسئولان استانی و محلی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به منظور توسعه تجارت و ترانزیت خارجی و تسهیل کار صادرکنندگان و بازرگانان، راه اندازی شد.

حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در آیین افتتاح و بهره برداری گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: آستارا به عنوان دروازه اوراسیا از موقعیت مرزی ویژه‌ای برخوردار است و سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کاوه در بندر آستارا همچنان در حال برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری هستند.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از سال ۹۷ تمامی زیرساخت‌ها را برای اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را فراهم کرده بود ولی سازمان گمرکات کشور به دلایلی همچون کمبود امکانات و پرسنل وارد این موضوع نشدند.

آبایی با اشاره به اهمیت راه اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، خاطرنشان کرد: به منظور جذب سرمایه گذار، ایجاد فرصت‌های شغلی و بهره مندی بیشتر بندر از قوانین و تسهیلات منطقه ویژه اقتصادی و ورود کالای بیشتر بر راه اندازی این موضوع اصرار داشتیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به نقش آفرینی بندر آستارا در کریدورهای بین المللی، تصریح کرد: بندر آستارا در حال توسعه است و لایروبی بستر آن در مراحل پایانی بوده و از هر فردی که در تجارت دریا محور توانایی داشته فعالیت در بنادر گیلان با قوانین و مقررات حاکم بر مناطق ویژه اقتصادی و آزاد استقبال می‌کنیم.

گفتنی است، بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور محسوب می‌شود.

Share