دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت سپیدرود رشت؛ از جلسه نماینده مجلس با پیشکسوتان تا درخواست چند خریدار خوشنام!

بخشی با اشاره به اینکه چند خریدار خوش‌نام برای خرید سپیدرود پیش قدم شدند، گفت: این افراد تا روز سه‌شنبه زمان خواستند تا تکلیف را مشخص کنند و در صورت عدم عقد قرارداد با آنها، آقای آقازاده با مربی جدید سپیدرود برای شروع تمرینات قرارداد امضاء خواهد کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سپیدرود رشت به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‌های کشور، سال‌هاست که به مانند دیگر تیم‌های گیلانی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. این تیم که با صعود خود از فراموش‌خانه لیگ دسته دوم به لیگ برتر در دو فصل پیاپی و با دست خالی، نام خود را دوباره بر سر زبان‌ها انداخته بود با سقوط مجدد به دسته دوم غمی بزرگ را بر دل‌ها نشاند.

عمده‌ترین دلیل مشکلات باشگاه‌های گیلانی خصوصا سپیدرود تغییر پی‌درپی مدیریت و مالیکت باشگاه است و حتی در برهه‌ای دو تیم سپیدرود با دو مالک، کادرفنی و بازیکنان متفاوت به صورت همزمان در حال تمرین بودند!

با همه این اتفاقات شاید می‌توان گفت که سپیدرود حداقل در سال‌های اخیر هرگز رنگ یک مالک خوب را به خود ندیده است، مالکی که دلش برای تیم بتپد و از شرایط مالی خوبی نیز برخوردار باشد؛ افرادی که مالیکت این تیم برعهده گرفتند یا پس از مدتی به دلیل مشکلات بسیار زیاد از مالکیت تیم کناره‌گیری کردند یا به دلیل نداشتن اهلیت از تیم کنار گذاشته شدند.

عدم بستن قراردادهای محکم با متقاضیان خرید سپیدرود و عدم بررسی دقیق شرایط مالی آنها سبب شد که این افراد نه تنها مشکلی از مشکلات سپیدرود کم نکنند بلکه با عقد قراردادهای متفاوت با بازیکنان و کادرفنی، میزان بدهی این تیم را افزایش دهند.

سپیدرود رشت فصل گذشته با مدیرعاملی سیدمهدی آقازاده پا به عرصه رقابت‌های لیگ دسته دوم گذاشت و با توجه به شرایط، عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت. حتی گفته می‌شود سپیدورد بدون داشتن مالک نه تنها از فصل گذشته بدهی برجا نگذاشته بلکه بخشی از بدهی فصول گذشته را نیز پرداخت کرده است!

حال با همه اتفاقات گذشته، سپیدرود برای فصل آینده لیگ دسته دوم بلاتکلیف است، بلاتکلیفی که سال‌هاست پایش را بر روی خرخره سپیدرود و هوادارنش گذاشته است؛ هر سال تیمی راهی مسابقات می‌شود که همه می‌دانند سرتاپا مشکلات است! و باید منتظر ماند تا اداره کل ورزش و جوانان که مسئولیت انتقال سپیدرود رشت به یک مالک مناسب را برعهده دارد، کسی را برای سروسامان دادن به این تیم پیدا می‌کند یا خیر!

بخشی: مردم به جای گلایه راهکار پیشنهاد دهند

به گزارش دیارمیرزا، مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در گفتگوی تلفنی با شبکه باران در خصوص آخرین وضعیت باشگاه سپیدرود رشت نسبت به برخی اعتراضات مردمی از اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: «ای کاش مردم به جای این همه گلایه راهکاری به ما پیشنهاد دهند»

وی همچنین ضمن تقدیر از سیدمهدی آقازاده، اظهار کرد: آقای آقازاده برای سپیدرود بسیار زحمت کشیدند و تنها در فصل گذشته بدهی برای سپیدرود باقی نگذاشتند بلکه بدهی گذشته سپیدرود را از ۱۰ به ۷ میلیارد کاهش دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه تغییر مالکیت براساس فشارهای کسانی بود که فکر می‌کنند دوستدار سپیدرود هستند اما در واقع می‌خواهند این تیم ضربه بخورد، تصریح کرد: برخی خریداران باشگاه به ما مراجعه می‌کنند اما ما می‌دانیم که این فرد بدهکاری و چک برگشتی دارد، اما برخی اصرار می‌کنند که تیم به چنین فردی واگذار شود!

بخشی ادامه داد: برای من بسیار راحت است که اینگونه تیم را واگذار کنم و یک مُسکن کوتاه مدت به سپیدورد تزریق کنم تا اینکه برای آوردن یک مالکی که توان مالی دارد، گدایی کنیم!

وی افزود: چرا اصرار دارید تیم را به کسانی واگذار کنیم که سپپیدرود را به این وضعیت کشاندند!؟

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه یک نفر را در استان به ما نشان دهید که بتواند تیم را با توان مالی خود اداره کند، گفت: یعنی در استان به این بزرگی یک عاشق سپیدرود وجود ندارد که توان مالی سه میلیاردی برای اداره تیم داشته باشد؟ زیرا آقای آقازاده اعلام کردند برای فصل آینده و پرداخت بخشی از بدهی‌ها تنها به سه میلیارد تومان بودجه احتیاج است.

بخشی اظهارات نظرهای غیرکارشناسی را یکی دیگر از مشکلات سپیدرود دانست و افزود: اینقدر می‌گویند بدهی سپیدرود عجیب است که کسی جرأت نمی‌کند برای خرید این تیم مراجعه کند در صورتی که بدهی ۷ میلیاردی برای سپیدرود رقم عجیبی نیست.

وی در خصوص شرایط فعلی سپیدرود نیز با بیان اینکه تا زمان خریدار جدید، اداره کل ورزش و جوانان، آقای آقازاده را به عنوان مدیرعامل باشگاه به رسمیت می‌شناسد، اظهار کرد: از آقای فلاح میری، دادستان مرکز گیلان تشکر می‌کنم که این تیم را برای مردم می‌دانند و قرار است با حضور مالک جدید مسئله مالکیتی تیم از طریق قضایی حل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تأکید بر اینکه سپیدرود مالکی ندارد و آخرین مالک آقای علی کریمی است، گفت: کسانی که ادعای مالکیت سپیدرود را داشتند، همگی در دادگاه شکست خوردند.

بخشی همچنین در خصوص برنامه سپیدرود برای فصل آتی لیگ دسته دوم نیز گفت: ما دو مسیر را برای حل مشکلات سپیدرود در فصل آینده انتخاب کردیم که مسیر اول همان واگذاری تیم به یک مالک دارای اهلیت است و مسیر دوم که در صورت عدم پیدا شدن خریدار مناسب، اجرا می‌شود، عقد قرارداد با یک اسپانسر قوی جهت حل مشکل مالی فصل آینده است.

وی با اشاره به اینکه چند خریدار خوش‌نام برای خرید سپیدرود پیش قدم شدند، گفت: این افراد تا روز سه‌شنبه زمان خواستند تا تکلیف را مشخص کنند و در صورت عدم عقد قرارداد با آنها، آقای آقازاده با مربی جدید سپیدرود برای شروع تمرینات قرارداد امضاء خواهد کرد.

دیدار کوچکی نژاد با پیشکسوتان

 از سوی دیگر اخبار شنیده شده حاکی از این است که جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام با پیشکسوتان باشگاه سپیدرود برای حل مشکلات این تیم جلسه‌ای برگزار کرده است.

به گزارش دیارمیرزا احمد صومی، رسول حقدوست، سعید متقی‌طلب، کاظم داداش‌زاده، محسن نصر، بهروز عباسی و فرهاد حسین‌پور در جلسه با کوچکی‌نژاد حضور داشتند.

Share