فرماندار انزلی هشدار داد؛

ورود خودروهای غیربومی به انزلی ممنوع است | مهمانسراهای دولتی باید تعطیل شوند

میر غضنفری گفت: از صبح پنجشنبه (۷ مرداد) ورود خودروهای غیربومی بدون مجوز به شهر انزلی ممنوع است و نیروی انتظامی با همکاری هلال احمر باید نسبت به انسداد مبادی ورودی شهر اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «اسماعیل میر غضنفری» امروز (چهارشنبه، ۶ مرداد) در جلسه ستاد کرونا که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: فرمانداری انزلی مسئولیت انجام این اقدام را برعهده می‌گیرد و با کمک نیروهای بسیج نیروی و هلال احمر از ورود ماشین‌های غیر بومی بدون مجوز جلوگیری می‌کند. مردم انزلی چرا باید هزینه تفریحات سایر استان‌ها و شهرستان‌ها را بپردازند از امروز این محدودیت‌ها اجباری می‌شود.

فرماندار انزلی افزود: دوگانگی‌ها در تصمیم گیری موجب شد مسافران بیشتری به شهرستان وارد شوند و ابلاغیه‌ها در حد مصوبات باقی ماند بطوریکه اثرات آن در رویه‌های مدیریتی بسیار کمرنگ و کم اثر است.

وی تصریح کرد: بندرانزلی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان گیلان و کشور است که به علت تعدد مراکز تفریحی و استقرار یک سوم هتل‌های استان بیشترین ورود مسافر و گردشگر را دارد و این امر سبب شده آمار کرونا در این شهرستان افزایش یابد.

میرغضنفری از نیروی دریایی ارتش نیز خواست بیمارستان خود را در اختیار مجموعه بهداشت و درمان انزلی برای بیماران سرپایی کرونا اختصاص دهد و گفت: اگر امکانات نیروی دریایی ارتش آنقدر زیاد است که بتوانید به سایر شهرستان‌ها خدمات ارائه دهد باعث افتخار است اما اولویت باید با شهرستان باشد.

میرغضنفری ادامه داد: همواره از بازاریان حمایت کرده‌ام اما اگر بازار اینگونه بخواهد به کار خود ادامه دهد و پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نشوند، مشاغل غیر ضروری طبق قانون شهرهای قرمز از صبح فردا باید تعطیل شوند. کلیه اماکن عمومی مانند پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن ورزشی از فردا تعطیل هستند.

وی افزود: قابل پذیرش نیست که مرکز بهداشت با کرونا درگیر باشد و از سوی دیگر مردم در قهوه‌خانه‌ها به کرونا مبتلا شوند. مهمانسراهای دولتی باید تعطیل شوند و جلوی ورود مسافر گرفته شود اگر قرار باشد مهمانسرای دولتی مهمان قبول کند این مسئله را از طریق دادگستری پیگیری می‌کنم.

فرماندار انزلی با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای پذیرایی از مهمان نیست گفت: مهانسراهای دولتی مسافران را با احترام از دروازه ماهی بدرقه کند. از صبح فردا رستوران‌ها نمی‌توانند در سالن‌های غذاخوری خود از مهمان‌ها پذیرایی کنند و فقط می‌بایست به صورت بیرون بر به فعالیت بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت لزوم با کمک نیروی دریایی و بسیج نسبت به ضدعفونی کردن معابر، ایستگاه‌های اتوبوس، خودپردازها و سایر مکان‌های عمومی اقدام شود.

میرغضنفری از امام جمعه شهرستان، و علما و هیئات مذهبی خواست در صورت لزوم مراسمات عید غدیر را برگزار نکنند و یا با محدودیت جدی، این اعیاد برگزار شوند.

Share