مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان؛

صنایع کوچک راه توسعه اقتصادی کشور است | نبود عرصه صنعتی در شهرک صنعتی بندر انزلی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، صنایع کوچک راه توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک از شهرک صنعتی انزلی بازدید کرد.

 فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با حضور در شهرک صنعتی انزلی، ضمن گرامی داشت هفته حمایت از صنایع کوچک و تبریک این روز به صاحبان صنایع خادمین بی‌منت عرصه صنعت به مقوله صنعت به ویژه صنایع کوچک پرداخت و بیان داشت: توسعه صنایع کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی در دهه آینده می‌باشد. کارشناسان این امر همه به نوعی برتری صنایع کوچک را در راه توسعه اقتصادی کشورها بیان نموده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در خصوص شهرک صنعتی بندر انزلی بیان داشت: شهرک صنعتی بندر انزلی با مساحت ۵۵ هکتار و با استقرار ۱۸۵ واحد صنعتی از جمله شهرک‌های صنعتی مهم و تاثیر گذار در سطح استان می‌باشد که برای ۲۲۶۷ نفر ایجاد اشتغال نموده است.

وی در ادامه بیان داشت: شهرک صنعتی بندر انزلی به واسطه استقرار در محدوده منطقه آزاد تجاری، صنعتی بندر انزلی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و تمایل سرمایه‌گذاری در این شهرک به واسطه قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد و به جهت برخورداری از معافیتهای مالیاتی و گمرکی نسبت به سایر شهرک‌های صنعتی سطح استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: در سال گذشته تعداد ۶ واحد صنعتی مجددا راه اندازی گردیده است که برای ۱۲۳ نفر ایجاد اشتغال نموده است.

سعیدی کیا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی مسئولین اجرایی استان در خصوص توجه به بخش صنعت و تولید به ویژه عرصه صنعتی در گیلان خاطر نشان کرد: از آنجایی که این شهرک صنعتی در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار گرفته است و به جهت برخورداری از مزیتهای سرمایه‌گذاری و گمرکی رغبت سرمایه گذاران برای حضور در این شهرک بسیار زیاد است ولی به علت نبود عرصه صنعتی امکان جذب سرمایه گذار وجود ندارد.

Share