مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد:

خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا سقف ۳ میلیارد تومان

فریبرز سعیدی‌کیا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: واحدهایی که مشکل کمبود تامین وثیقه دارند می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا سقف ۳۰ میلیارد ریال استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فریبرز سعیدی‌کیا بیان داشت: صنایع کوچک با سرمایه کم می‌تواند شرایط ایجاد اشتغال و تولید در کشور را فراهم آورد و به همین منظور حمایت از صنایع کوچک تاثیر زیادی در چرخه اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: واحدهایی که مشکل کمبود تامین وثیقه دارند می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا سقف ۳۰ میلیارد ریال استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اضافه کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بانک‌های مختلفی نیز تفاهمنامه همکاری امضاء کرده است و تسهیلات قابل پرداخت، به منظور فعالیت تولیدی و یا صادراتی در کشور می‌باشد، این صندوق به موجب اساسنامه صورت گرفته موظف است امکان توسعه صنایع کوچک را در کشور فراهم سازد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک سازمانی حمایتی است که نقش پشتیبانی در ایجاد و توسعه صنایع کوچک و شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را در چهارچوب سیاستهای کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور افزایش سهم صنعت به ویژه صنایع کوچک در تولید ناخالص کشور با استفاده از منابع داخلی بر عهده دارد.

سعیدی‌کیا در پایان افزود: متاسفانه حضور افراد غیر صنعتگر در این عرصه و دریافت تسهیلات از بانک‌ها با مجوزهای صنعتی وعدم پرداخت اقساط، باعث ایجاد حس بی‌اعتمادی از سوی بانک‌ها نسبت به بخش صنعت شده است که در سال ۹۹ با مدیریتی مناسب و شناسایی صنعتگران واقعی و برخورد با افراد به ظاهر صنعتگر و احیای واحدهای صنعتی راکد تمام تلاش خود را برای رشد و تعالی صنایع کوچک به کار گرفتیم و در سال ۱۴۰۰ با همت و تلاش مضاعف در این مسیر گام خواهیم برداشت.

Share