المپیک توکیو؛

سعید مولایی با پرچم مغولستان به مدال نقره المپیک رسید!

سعید مولایی، جودوکار ایرانی که با پرچم مغولستان در بازی‌های المپیک حاضر شده توانست به مدال نقره در رشته جودو دست یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورو نیوز، مولایی در دیدار پایانی در مصافی بسیار نزدیک و نفسگیر در وقت‌های طلایی در مقابل حریف قدرتمند ژاپنی خود با نتیجه‌ای نزدیک شکست خورد.

مولایی مسابقات خود در المپیک توکیو را با قدرت آغاز کرد. او ابتدا حریفی از آذربایجان را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید. او در این مرحله هم توانست با نمایشی قاطع و با نتیجه ۱۰-۱ حریف خود از گرجستان را پیش رو بردارد و به جمع ۴ جودوکار برتر المپیک راه یابد.

این ورزشکار پیشین تیم ایران، در مرحله نیمه‌نهایی هم به درخشش خود ادامه داد و در حالی که تا یک دقیقه مانده به پایان مسابقه با ۱ امتیاز برتری از رقیب خود پیش بود، موفق شد با ضربه فنی (امتیاز ایپون) رقیب اتریشی خود را شکست داده و به فینال وزن منهای ۸۱ کیلوگرم جودوی المپیک راه یابد.

مولایی در دیدار پایانی با حریفی از ژاپن رو به رو شد. جودوکار ژاپنی پیشتر توانسته بود رقیب قدرتمند بلژیکی خود را از پیش رو بردارد.

مولایی در این رقابت کار خود را هجومی آغاز کرد و حتی داوران به رقیب او یک اخطار هم دادند. در ادامه با افزایش حملات مولایی و دفاع‌های حریف ژاپنی، داوران می‌توانستند اخطار دوم را هم به جودوکار ژاپنی بدهند.

با پایان وقت‌های قانونی مسابقه، بدون اینکه طرفین امتیازی کسب کنند، بازی به وقت‌های طلایی کشیده شد و در این دور، حریف ژاپنی مولایی توانست، از یک لحظه غفلت رقیب خود استفاده کند و با اجرای یک فن، پیروز مسابقه شود. مولایی بعد از پایان مسابقه، در حالی که به دلیل از دست دادن مدال طلا ناراحت بود، به رقیب خود تبریک گفت و دست او را بالا برد.

مغولستان پیش از این تنها ۲ مدال برنز در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ کسب کرده بود. با مدال نقره مولایی با یک نقره و ۲ برنز به رده سی و سوم جدول مدالی رقابت‌ها صعود کرد.

Share