دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان

رسانه محور اصلی اجتماعی شدن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر است

حیدری آزاد با بیان اینکه در زمینه آگاهسازی افراد از خطرات و مضرات موادمخدر می‌بایست از همه ابزارهای موجود در استان استفاده شود، افزود: رسانه محور اصلی اجتماعی شدن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حیدری آزاد در جمع خبرنگاران مواد مخدر و روان گردان ها را یک تهدید استراتژیک و سیستماتیک برای همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: مواد مخدر از جمله مسائل اساسی و بحران های جدی عصر حاضر تلقی می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه مصرف مواد مخدر خسارت های بی شماری را در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی و امنیتی به جامعه تحمیل کرده است، افزود: برای مهار، کنترل و مدیریت اعتیاد اقدام به سرمایه گذاری اساسی در عرصه کاهش تقاضا با محوریت پیشگیری از بروز مصرف در لایه های مختلف جامعه کردیم.

وی با بیان اینکه در زمینه آگاهسازی افراد از خطرات و مضرات موادمخدر می‌بایست از همه ابزارهای موجود در استان استفاده شود، افزود: رسانه محور اصلی اجتماعی شدن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر است.

حیدری آزاد تصریح کرد: برنامه های همگانی برای جمعیت سالم و برنامه های موردی برای گروه های در معرض خطر مصرف مواد مخدر در کانون های مختلف اعم از خانواده و مدرسه و محله و دانشگاه و… مورد تأکید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

وی؛ خانواده را نخستین بستر در مداخلات پیشگیرانه از اعتیاد دانست و گفت: برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های آموزشی و مدارس با تکیه بر آموزش های مهارت های زندگی، آموزش مضرات مصرف مواد مخدر، آشنایی با انواع مواد مخدر بسیار مهم است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان عنوان کرد: با کمک آموزش و پرورش از طریق مدارس طرح «یاریگران زندگی» را برای دانش آموزان دنبال می کنیم.

حیدری آزاد با بیان اینکه آموزش مهارت های فرزندپروری باید در سبد خانواده های ایرانی قرار گیرد تا یک رابطه مثبت و مراقبانه بین والدین و فرزندان وجود داشته باشد، عنوان کرد: می‌توان با افزایش آگاهی و جنبش هم افزایی و ایجاد گفتمان مسلط مبنی اینکه اعتیاد ممکن است هر خانواده‌ای را تهدید نماید، میزان تقاضای موادمخدر را در جامعه کاهش دهیم.

وی با اشاره به تقدیم ۳۸۰۰ شهید و ۱۲۰۰۰ جانباز در سطح کشور و ۵۸ شهید و ۱۲ جانباز در سطح استان گیلان در امر مبارزه با مواد مخدر افزود: پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیازمند یک اراده و جنبش همگانی و عمومی است.

Share