فرماندار رضوانشهر خبر داد؛

حدود ۱۵ هزار نفر از مردم رضوانشهر واکسن کرونا نوبت اول را دریافت کردند

فرماندار رضوانشهر گفت: حدود ۱۵ هزار نفر از مردم رضوانشهر و پره سر واکسن کرونا نوبت اول و ۳هزار و ۳۱۸ نفر واکسن نوبت دوم دریافت نموده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح روز یکشنبه بیست وچهارم مردادماه مهندس محمود قاسمی در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت عبدالله الحسین (ع) با اشاره به بیانات رئیس جمهور محترم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که مهار شیوع کرونا نیازمند یک عزم و اجماع ملی است، گفت: همه دستگاه ها و آحاد مردم به طورهماهنگ در راستای همکاری جهت مهار و مقابله با این ویروس جهانی اهتمام لازم را داشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای شهرستان با اشاره به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تاکید کرد: برای برون رفت از این معضل بزرگ، مردم با پرهیز از عادی انگاری، دورهمی ها و تجمعات و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کاهش این بیماری کمک کنند.

فرماندار رضوانشهر ضمن قدردانی از زحمات کادرمان در مقابله با ویروس کرونا بر اجرای دستور العمل ها و حمایت از کادر درمان تاکید کرد: به منظور پشتیبانی از کادر درمان جهت ترمیم نیروی انسانی با استفاده از ظرفیت های هلال احمر، سپاه، بسیج و نیروهای داوطلب مردمی همکاری لازم با شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد.

قاسمی با اشاره به تاکید رئیس جمهور محترم و استاندار گیلان در خصوص تسریع در اجرای واکسیناسیون عمومی و همچنین ورود واکسن نیز افزود: در بحث واکسیناسیون از نظر مکان مشکلی در شهرستان وجود ندارد، و تا حال حاضر حدود ۱۵هزار نفر از مردم رضوانشهر و پره سر واکسن کرونا نوبت اول و ۳هزار و ۳۱۸ نفر واکسن نوبت دوم دریافت نموده اند.

وی همچنین با اشاره به آمارهای مربوطه در زمینه بیماری کرونا در این شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد بستری های ناشی از بیماری کرونا در سطح رضوانشهرو پره سر ۲۲ نفر و همچنین تعداد ۲۵۳ نفر نیز در قرنطینه ۱۴ روزه خانگی به سر می برند.

قاسمی اضافه کرد: شرایط ما شرایط حساسی است و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تخت های بیمارستان شهدای رضوانشهر به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه سپاه ناحیه شهرستان در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در خصوص واکسیناسیون عمومی گفت: اجرای این طرح با همکاری نیروهای سپاه و بسیج و شبکه بهداشت و درمان که به طور مشترک در حال انجام می باشد موجب تسریع در انجام این ماموریت در سطح این شهرستان شده است.

فرماندار رضوانشهر تاکید کرد: اصناف و مشاغل همچون رستوران ها و قهوه خانه ها، تالارهای پذیرایی، پاساژها و بازارهای سربسته ، بازار های هفتگی رضوانشهر و پره سر و بازار دام پونل، شهربازی ، پارک ها و تفرجگاه ها ، اقامتگاه های بوم گردی نمایشگاه های عمومی و تخصصی، .. با توجه به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تعطیل می باشند. که در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها برخورد قاطع و جدی صورت خواهد گرفت و نسبت به پلمپ آن ها اقدام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات لازم مبنی بر برخورد با متخلفین گفت: در این راستا هیچ گونه اغماض و برخوردهای دوگانه را بر نمی تابیم و مقررات و دستورالعمل های لازم باید رعایت شود.

قاسمی افزود: با توجه به تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات عمومی و خصوصی و اصناف و مشاغل از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰ مرداد ماه، همه مشاغل به جز گروه یک مشاغل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های بیماری کرونا تعطیل خواهند بود.

وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها، بانک ها و ادارات به جز بخش ضروری دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز و … و نیروهای مسلح از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰ مرداد ماه، تعطیل می باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای شهرستان با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، گفـت: هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته و همچنین دسته روی و جابجایی هیأت ها در سطح شهر و شهرستان ممنوع می باشد و عزاداری ها در مسجد و محوطه باز صورت خواهد گرفت.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اعمال محدودیت تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی بیان داشت: براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا نیروی انتظامی، پلیس راه و راهور با جدیت و قاطعیت نسبت به جلوگیری از ورود خودروها با پلاک های غیر بومی در ورودی شهرستان اقدام نمایند و از تردد آنها در سطح این شهرستان ممانعت بعمل آید.

قاسمی با تاکید بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها نسبت به تولید محتواهای امیدافزا برای تنویر افکار عمومی و همراهی بیشتر مردم با محدودیت ها اقدامات نمایند.

Share