صفری با تاکید بر ساماندهی فضای مجازی؛

بیگانگان و معاندین در حال برعکس جلوه دادن مصوبه مجلس هستند

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه شهرستان‌های رودسر و املش دچار مشکلاتی در حوزه تامین آب آشامیدنی هستند گفت: ۳۰ روستا در املش با مشکلات افت و قطع آب آشامیدنی مواجه‌ هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» شامگاه پنج‌شنبه (۷ مرداد) در گفت‌وگوی خبری آخرین تصمیمات خانه ملت در مورد تمدید مهلت جذب اعتبارات سرمایه‌ای و مالی بودجه سال ۹۹ و دلایل این تمدید را متذکر شد و عنوان کرد: اعتبارات جاری تا ۳۱ فروردین امسال باید حتما به طور کامل جذب می‌شد اما اعتبارات تملکی و سرمایه‌ای عمدتا تا ۳۱ تیر هم قابل تمدید است.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه روز چهارشنبه مجلس زمان جذب اعتبارات سرمایه‌ای تا شهریور ماه تمدید شده است تصریح کرد: با تصویب این مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان امیدواریم تا اوایل هفته آینده اجرایی شود از طرفی همه ادارات کل و مدیران شهرستانی باید طبق لیست‌های خود نسبت به جذب اعتبارات باقیمانده اقدام کنند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی که در مجلس تصویب شد را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از اهم واجبات زندگی جامعه بشری امروز، بحث فضای مجازی است و بخشی از زندگی ما شده بنابراین احتیاج به یکسری قوانین و ضوابطی دارد که باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در کشوری مانند آمریکا ۲۷۰ قانون در مورد فضای مجازی اعمال می‌شود تصریح کرد: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب که حتما بایستی نسبت به ساماندهی وضعیت به هم ریخته فضای مجازی اقدام شود مجلس یازدهم هم اصرار داشت که به این حوزه ورود کند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه پلتفرم‌هایی که امروزه توسط کاربران ایرانی استفاده می‌شود عمدتا خارجی هستند اذعان کرد: ما حتی نتوانستیم یک حمایت درستی از شرکت‌های داخلی داشته باشیم که بتوانند به این عرصه ورود کنند زیرا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در داخل وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه بیگانگان و معاندین در حال برعکس جلوه دادن مصوبه اخیر مجلس هستند، ابراز داشت: البته طرح یکسری ایراداتی دارد و حدود ۷۰ درصد آن بازبینی شد و احتیاج دارد که کمیسیون مربوطه نسبت به این موضوعات پیگیر باشد تا بتوانیم فضای مجازی را مدیریت کنیم.

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه یکی از پلتفرم‌ها خارجی فعال در ایران سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از کشورمان سود کرد افزود: این پلتفرم‌ها هیچ تعهدی در کشورمان ندارند از طرفی کودکان و خانواده‌ها همه در معرض خطر برنامه‌های نابود کننده فرهنگی هستند بنابراین ما ساماندهی فضای مجازی را در دستور کار قرار دادیم.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مردم نباید نسبت به این قضیه نگران باشند اضافه کرد: اگر سختگیری‌هایی هم وجود دارد سختگیری‌ها بیشتر برای اهل آن است و عمدتا برای مسئولان کشوری است از طرفی ماه‌ها زمان می‌برد تا بتوانیم به یک نتیجه درستی برسیم و مردم را هم در جریان ریز تصمیمات قرار می‌دهیم.

وی در ادامه شیوع موج پنجم کرونا در استان گیلان و آمار بالای بیماران و مبتلایان را نگران کننده خواند و عنوان کرد: شرایط دو شهرستان رودسر و املش به جهت‌عدم دارا بودن شاخصه‌های بهداشت و درمان، شرایط خیلی خوبی نبوده و نیست اما با پیگیری‌هایی که در یکسال اخیر انجام شد توانستیم بخشی از اعتبارات را برای تقویت این بخش به ویژه در حوزه درمانی املش جذب کنیم.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تجهیز بیمارستان رودسر به دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن‌ساز را از جمله اقدامات انجام شده یکسال اخیر اعلام کرد و گفت: برای شهر رحیم‌آباد و چابکسر هم قصد داریم از نظر ساخت و تجهیز مراکز درمانی و سلامت حمایت‌های لازم اعتباری را به عمل آوریم.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس در مورد اهالی ۳۰ روستا در املش که با مشکلات افت و قطع آب آشامیدنی مواجه‌اند هم اظهار داشت: امسال به لحاظ بارش‌ها وضعیت گیلان مطلوب نبود و دبی ورودی آب از سرچشمه‌ها تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده بود و شهر و روستاهای املش نیز از استقلال آبی برخوردار نیستند.

صفری ملک میان خط انتقال ۳۷ کیلومتری آب از سرچشمه سفیدآب و ورود بخشی از آن به املش را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ۴۰ درصد آب مورد نیاز املش از همین حوزه تامین می‌شود و با توجه به خشکسالی که داشتیم مقداری شرایط برای مردم سخت و ناگوار بود بنابراین حل این مشکل در اولویت کاری ما قرار گرفت.

رییس مجمع نمایندگان گیلان از تجهیز و فعال شدن برخی چاه‌ها خبر داد و ضمن قدردانی از مدیران پیگیر این موضوع اضافه کرد: به دنبال این هستیم که یک مخزن سه هزار مترمکعبی در شهر املش و یک مخزن هزار متر مکعبی را در شهر رانکوه ایجاد کنیم که برای آن جمعا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیگیریم تا اعتبارات آن جذب شود.

وی از در نظر گرفته شدن اعتبارات ویژه‌ای برای پروژه‌های آب روستایی و همچنین تخصیص منابعی از محرومیت‌زدایی به این حوزه سخن گفت و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرستان‌های رودسر و املش دچار مشکلاتی در حوزه تامین آب آشامیدنی هستند و سعی کردیم از اعتبارات نمایندگی هم برای رفع این مشکل و کمبودها استفاده کنیم.

Share