جانشین فرمانده سپاه گیلان در امور اقشار بسیج؛

بسیج گیلان از ظرفیت‌های خود برای مبارزه با گران‌فروشی بهره‌گیری می‌کند

جانشین فرمانده سپاه گیلان در امور اقشار بسیج گفت: بسیج از ظرفیت‌های متنوع خود در راستای کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گران‌فروشی بهره‌گیری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی شامگاه دوشنبه در جلسه قرارگاه «۱۷ ربیع» که با هدف مبارزه با گران‌فروشی تشکیل شد اظهار داشت: سپاه و بسیج ظرفیت‌های متنوعی در اختیار دارد که از آن‌ در راستای کمک به سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل صمت بهره خواهد برد.

جانشین فرمانده سپاه گیلان در امور اقشار بسیج با اشاره به اهداف تشکیل قرارگاه «۱۷ ربیع» گفت: کشف انبارهای احتکار کالاهای اساسی و تلاش برای رفع موانع ترخیص نهاده‌های دامی و برخی از کالاها از گمرک با همکاری دستگاه قضایی از جمله اهداف شکل‌گیری این قرارگاه است.

حبیبی کلمه ارزشمند «بسیج» را بیانگر و تداعی‌کننده همبستگی، وحدت و انسجام و اخلاص در عمل دانست و افزود: بسیج با ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی و دوراندیشی امام خمینی(ره) عینیت یافت و امروز به‌عنوان نماد کارآمدی در عرصه‌های مختلف شناخته می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه گیلان در امور اقشار بسیج با تأکید بر اینکه بی‌انگیزگی برخی مدیران در ماه‌ها و روزهای پایانی دولت نباید فشار اقتصادی بر مردم را تشدید کند خاطرنشان کرد: نظام توزیع مرغ و برخی از کالاهای اساسی نیازمند اصلاح ریشه‌ای است.

 حبیبی با اشاره به مشکلات نظام توزیع کالاهای اساسی در گیلان عنوان داشت: با توجه به اینکه به نسبت ماه‌های گذشته شاهد افزایش میزان جوجه‌ریزی و تولید مرغ در استان گیلان هستیم اما باز هم کمبود مرغ در برخی از شهرستان‌های استان گیلان به چشم می‌خورد.

وی خروج مرغ از مرزهای غیررسمی گیلان را دلیل اصلی آشفتگی در بازار خواند و با بیان اینکه در گیلان دو برابر ظرفیت مصرف استان مرغ تولید می‌شود گفت: در راستای تشدید نظارت‌ها بر توزیع مرغ در گیلان باید دست دلالان را از این عرصه قطع کرد و جلوی منفعت‌طلبی سودجویان را گرفت.

به گزارش تسنیم، جلسه قرارگاه «۱۷ ربیع» به منظور کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گران‌فروشی با حضور مدیران‌کل صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، نمایندگان اتحادیه و بسیج اصناف تشکیل شد.

در این جلسه هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت‌های سپاه و بسیج و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گران‌فروشی، نحوه ساز و کارها و مشارکت همه نهادها برای کنترل زودهنگام و مؤثر قیمت‌هایی که بی‌رویه افزایش پیدا می‌کند مورد بررسی قرار گرفت.

 همچنین اقدامات لازم در این زمینه از جمله تشدید نظارت‌ها در طول زنجیره توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ با استفاده از بازرسان افتخاری بسیج اصناف از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

Share