پایین آمدن قیمت نهایی ماسک

از هزینه های پرسنل تا هزینه چاپ جعبه ماسک می تواند بر روی قیمت تمام شده هر عدد ماسک تاثیرگذار باشد و یکی از مجموعه هایی که در این حوزه بسیار فعال است و کار شما را بسیار سریع انجام می دهد، مجموعه چاپ و بسته بندی ایرانیان پک است.

ماسک های پزشکی از پرمصرف ترین اقلام مصرفی این روزهای مردم است. با شیوع ویروس کرونا در ایران ماسک های بهداشتی بخشی از زندگی روزمره مردم شدند و کارگاه های زیادی تولید ماسک را بصورت سه شیفت شروع کردند. قیمت ماسک تابع عوامل زیادی است که با مدیریت آن می توان قیمت تمام شده را کنترل کرد. از هزینه های پرسنل تا هزینه چاپ جعبه ماسک می تواند بر روی قیمت تمام شده هر عدد ماسک تاثیرگذار باشد.

قیمت جعبه ماسک

طبق تعرفه های سایت ایرانیان پک، قیمت تمام شده هر جعبه ماسک بطور میانگین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان است. البته این قیمت کمی قبل از این نهایتا تا ۱۲۵۰ تومان آمده بود. با توجه به اینکه هر جعبه ماسک شامل ۵۰ عدد ماسک است، به ازای هر ماسک حدودا ۲۰ الی ۲۴ تومان هزینه بسته بندی ماسک است. اگر تیراژ جعبه های ماسک بالاتر باشد قیمت تمام شده جعبه کمتر هم می شود.

قیمت هر عدد ماسک چقدر است؟

ماسک های سه لایه بهداشتی زیر قیمت وزارت بهداشت توزیع شده اند. این ماسک ها به هر فرد طبق کد ملی، یک بسته تعلق می گیرد. ماسک های توزیع شده که با همت ستاد اجرایی فرمان امام تهیه شده اند، ۱۲۵۰ تومان قیمت دارند. به عبارت دیگر هر بسته ۵۰ تایی این ماسک ها ۶۲۵۰۰ تومان است.

هزینه راه اندازی خط تولید

دستگاه های تولید ماسک معمولا گران هستند. برای تولید ماسک نیاز به دستگاه بدنه زن و دستگاه کش زن دارید. دستگاه کش زن حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان است و دستگاه بدنه زن حدودا ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان. اگر سرمایه زیادی ندارید بهتر است یک دستگاه کش زن تهیه کنید و بدنه ماسک را از تولیدکنندگان دیگر خریداری کنید. از طرفی مکان فیزیکی تولید ماسک هم هزینه زیادی را دارد. اگر بخواهید یکی کارگاه راه اندازی کنید، نیاز به ۱۰۰۰ متر زمین و تقریبا ۳۰۰ متر زیربنای ساختمانی دارید.

پارچه ماسک را از کجا تهیه کنیم؟

ماسک‌های پزشکی از سه لایه پارچه تشکیل شده اند. دو طرف ماسک اسپان باند و لایه داخلی ملت بلون است. شرکت بافتینه همدان بهترین پارچه ملت بلون کشور را تولید میکند. اگر به فکر کاهش هزینه هستید می‌توانید این پارچه را بصورت طاقه ای تهیه کنید و خودتان با دستگاه CNC برش بدهید. برای خرید پارچه ماسک باید مدارک تولید ماسک خود را ارائه دهید. خرید ماسک از دلال های بازار را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم. چرا که به قیمت بالاتر یا با کیفیت کمتری به شما می فروشند. اگر اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است با شرکت های معتبر مشورت کنید.

کارگاه های خانگی هزینه کمتری دارند.

با افزایش یک باره حجم تقاضا برای ماسک، کارخانه ‌های فعال در کشور توان پاسخ به این حجم از نیاز بازار را نداشتند. در این دوره به ناچار کارگاه ‌های خانگی وارد عرصه تولید شدند. کارگاه‌ های خانگی هزینه خیلی کمتری نسبت به یک کارخانه تولید ماسک دارند. هزینه جاری یک کارخانه بسیار زیاد است. اگر یک کارگاه خانگی تولید ماسک راه اندازی کنید مدیریت راحت تری خواهید داشت و هزینه های تولید ماسک پایین خواهد آمد.

بازاریابی و فروش

این روزها فروش ماسک دردسر زیادی ندارد. تقریبا بیشتر ماسک های تولید در کشور نیاز داخل کشور است و با عرضه زیاد روبرو نیستیم. تبلیغات فروش ماسک معمولا B2B است و نیاز دارید با فروشگاه ها، داروخانه و مراکز پخش ماسک صحبت و مذاکره کنید. وب سایت شما حتما می تواند یک نقطه قوت برای شما باشد چرا که این روزها مردم اقبال زیادی به اینترنت نشان می دهند.

بسته بندی و بازاریابی

بسته بندی به تنهایی یکی از راه های فروش محصول است. اگر جعبه های اختصاصی خودتان را برای ماسک تولید کنید، بسیاری از مشتریان از طریق این جعبه ها می توانند شما را پیدا کنند. لوگو، اطلاعات تماس، آدرس و دیگر اطلاعات شما روی جعبه ماسک چاپ می شود.

یکی از مجموعه هایی که در این حوزه بسیار فعال است و کار شما را بسیار سریع انجام می دهد، مجموعه چاپ و بسته بندی ایرانیان پک است.

Share