معاون درمانی علوم پزشکی گیلان:

استفاده از ماسک در گیلان به پایین ترین حد رسیده است

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عادی انگاری شهروندان می تواند فاجعه بار باشد، گفت: استفاده از ماسک در گیلان به پایین ترین حد رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انوش دهنادی مقدم به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: روند صعود ابتلاء و بستری‌های کرونایی و همچنین فوتی‌های ناشی از کرونا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، افزود: روزانه شاهد شناسایی حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی نیازمند به بستری در بیمارستان‌های استان هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وخامت حال ۱۶۰ بیمار کرونایی، گفت: بیشتر ظرفیت و تخت‌های بیمارستانی در استان گیلان توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از پُر شدن تخت‌های بیمارستانی در استان گیلان با ادامه این روند، اضافه کرد: شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت و دقت بیشتری رعایت کنند.

دهنادی مقدم با اشاره به عادی انگاری و بی توجهی شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: استفاده از ماسک در استان گیلان به پایین‌ترین سطح خود رسیده و این زمینه را برای رشد بیماری فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور در مکان‌های تجمع یکی دیگر از عوامل افزایش میزان ابتلاها به کرونا در استان گیلان بوده است، اضافه کرد: حضور مسافران نیز بر این عوامل افزوده و شرایط را برای استان سخت کرده است.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عادی انگاری و بی توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌ها سبب می‌شود تا با یک فاجعه رو به رو شویم، گفت: در حال حاضر تنها راهکار مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است.

وی همچنین به واکسیناسیون و روند رو به رشد آن در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۰ دُز واکسن در استان گیلان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

دهنادی مقدم با بیان اینکه روزانه ۱۵ تا ۱۸ هزار دُز واکسن در استان گیلان تزریق می‌شود، گفت: در صورت افزایش ورود واکسن به استان ظرفیت افزایش این میزان به روزانه ۴۰ دُز نیز وجود دارد.

Share