رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد:

در بحران کرونا مجموعه علوم پزشکی برگی دیگر از دفاع مقدس را رقم زد

دکتر سالاری افزود: مجموعه دادگستری استان گیلان با همه توان از ابتدای شیوع این بیماری در کنار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی حضور داشت و حمایتهای همه جانبه دادگستری گیلان از کادر سلامت در سطح استان باعث گردید تا دانشگاه علوم پزشکی بتواند بسیاری از چالش های پیش رو را پشت سر قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تجلیل از جایگاه شهدا علی الخصوص شهدای سلامت در هشت سال دفاع مقدس و شهدای کرونا از ریاست کل دادگستری استان گیلان جهت برگزاری این جلسه قدردانی کرد.

دکتر سالاری افزود: مجموعه دادگستری استان گیلان با همه توان از ابتدای شیوع این بیماری در کنار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی حضور داشت و حمایتهای همه جانبه دادگستری گیلان از کادر سلامت در سطح استان باعث گردید تا دانشگاه علوم پزشکی بتواند بسیاری از چالش های پیش رو را پشت سر قرار دهد.

وی ادامه داد: مجموعه کادر دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پزشکان و پرستاران تا کادر خدمات و سایر خادمین به مردم در مجموعه های درمانی و بهداشتی با وجود همه کمبودها پای کار ایستادند و با جانفشانی خود در کنار لایه های مختلف مردم استان و نهادهای مختلفی همچون نمایندگی ولی فقیه در استان، سپاه پاسداران، دادگستری گیلان، استانداری و بسیج مستضعفین با تعریف یک تعامل کم نظیر موفق به مقابله با این ویروس منحوس گردیدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابراز داشت: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای بهمن با غربالگری و تب سنجی در مرزها و شهرهای بزرگ‌ استان گیلان آغاز گردید. متاسفانه در ابتدای راه به علت عدم اطلاع کافی از ویژگی های ناشناخته این بیماری گاها با مقاومت مردم در برابر اقدامات کادر سلامت روبرو بودیم که در این مقطع نیز دادگستری گیلان با ورود قاطع مشکلات موجود را با حمایتهای خود رفع کرد و ارائه خدمات به مردم را برای دانشگاه علوم پزشکی میسر ساخت و تسهیل کرد.

دکتر سالاری افزود: در دوره اپیدمی بیماری کرونا بیش از هزار پزشک، چهار هزار پرستار و سه هزار بهورز در کنار سایر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی در میان میدان جهاد حضور داشتند که در این بین بیش از ۱۲۰۰ نفر از کادر درمانی بیمار شدند.

وی با بیان این‌ موضوع که در دوره پیک کرونا بین به طور متوسط بین ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ مورد در روز بستری داشتیم که تاکنون بیش از ۱۲ هزار بیمار بستری گردیدند که با تلاش همکاران و لطف خدا بیش از ۹۵درصد هم استانی های ما درمان گردیده و از بیمارستان ها ترخیص شدند. در برخی از روزها شاهد بستری بیش از ۲۰۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری میشدند و در فقدان امکانات این بیمارستانهای خصوصی بودند که در کنار بیمارستان تامین اجتماعی بیش از ۷۵ درصد ظرفیت خود را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دادند که این امر جای تقدیر دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این دانشگاه با نگاه فرابخشی و طی رایزنی و تعاملی برون دستگاهی از جمله با سپاه قدس گیلان در زمینه بسیج ملی مبارزه با کرونا جزو دانشگاههای پیشرو در سطح کشور بوده و موفق شدیم از این ظرفیت عظیم بیشترین بهره وری را داشته باشیم. در زمینه اقدامات میدانی که در دوره اپیدمی کرونا صورت گرفت پیگیری و واریز کارانه معوق ده ماهه همکاران ما در کادر درمان و نظام سلامت بود که قطعا این توجهات و پیگیری ها باعث دلگرمی و ارتقا روحیه همکاران جهادگر ما در عرصه دفاع از سلامت هم استانی های عزیز تاثیر بسزایی داشت.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو اولین دانشگاههایی بود که با تلاش همکاران و حمایت وزارت بهداشت آزمایشگاه تشخیص کرونا را راه اندازی و در اسرع وقت به مرحله بهره برداری رساند. با توجه به نیاز درمان و با پیگیری های مجدانه تعداد ۸ تخت ای سی یو را در کمترین زمان ممکن به ۳۸ تخت در بیمارستان رازی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا ارتقا داده شد. راه اندازی بیمارستان تالش، اورژانس انزلی و تجهیز بیمارستان لنگرود نیز جزو دستاوردهایی بود که همزمان با مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی به آن دست یافت.

دکتر سالاری ادامه داد: تجهیز بیمارستانهای رودبار، لاهیجان، آستارا و در آینده ای نزدیک رودسر به دستگاه سی تی اسکن با بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی با توجه به نیاز مبرم شهروندان این شهرستان ها محسوب میشد و جذب بیش از ۸۵۰ قلم تجهیزات سرمایه ای برای بیمارستانهای سطح استان جزو دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان میباشد که در نوع خود بی سابقه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از عملکرد مجموعه دانشگاه علوم‌ پزشکی علی الخصوص در حوزه پیشگیری و درمان افزود: متاسفانه با همه تلاش های صورت گرفته گیلان همچنان در زمینه شاخص های درمانی از میانگین کشوری عقب است که رفع این عقب ماندگی مستلزم بکارگیری همه ظرفیتها میباشد و انتظار میرود همه مسئولین ارشد استان کما فی السابق در کنار نظام سلامت حضوری پر رنگ داشته باشند.

Share