سخنگوی هیات رییسه مجلس خبر داد؛

اعتراض به اعتبارنامه دلخوش، تاج گردون و محمدصالحی از شورای نگهبان استعلام می‌شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به رد اعتبارنامه سه منتخب مردم در شعب، گفت: شورای نگهبان باید به مجلس پاسخ دهد که مورد اعتراض به اعتبارنامه منتخبان در شورای نگهبان مطرح و بررسی شده است یا خیر.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین فرهنگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رد اعتبارنامه منتخبان مردم در شعب مزبور، افزود: شورای نگهبان باید به مجلس شورای اسلامی پاسخ دهد که موارد اعتراض به اعتبارنامه منتخبان در شورای نگهبان مطرح و بررسی شده است یا خیر؟

وی اظهار داشت: اعتبارنامه دو نفر از سه نفر منتخبان مردم که در شعب تایید نشده است، در شعبه ۱۰ بررسی شده و یکی از منتخبان نیز در شعبه ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

فرهنگی تصریح کرد: چنانچه پاسخ شورای نگهبان به سئوال هیات رییسه مجلس شورای اسلامی عدم رسیدگی باشد، موضوع اعتراض به اعتبارنامه منتخب در شعبه رسیدگی خواهد شد.

به گفته وی بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس درباره اعتبارنامه‌هایی که تصویب نشده از شورای نگهبان استعلام می‌شود، مبنی بر اینکه آیا به اعتراضات وارده در ایام انتخابات رسیدگی شده است یا خیر.

 طبق گزارش شعب ۱۵ گانه منتخبان مردم در دور یازدهم مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه سیدکاظم دلخوش منتخب صومعه سرا، غلامرضا تاج‌گردون منتخب گچساران و حسین محمدصالحی منتخب حوزه انتخابیه فریدون‌شهر تایید نشده است.

Share