مدیرکل مدیریت بحران گیلان مطرح کرد:

هشدار نارنجی برای شرایط جوی گیلان | احتمال سیلابی شدن مسیل ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اعلام وضعیت نارنجی برای شرایط جوی استان، از شهروندان و گردشگران خواست تا از استقرار درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها طی ۲ روز آینده پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، امیر مرادی با اشاره به تعطیلات پایان هفته و احتمال حضور مردم در ارتفاعات و دامنه های استان افزود: با توجه به صدور هشدار از سوی هواشناسی استان که از زرد به نارنجی تغییر یافته، بر اساس نقشه های کنونی میزان بارش ها از مقدار پیش بینی شده قبلی بیشتر  خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، به دلیل بارش های کم طی سه ماه اخیر و خشک بودن زمین احتمال سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد، به همین خاطر از مردم و مسافران خواسته می شود که از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی انتظار می رود بارش های شدیدی را در ساعاتی از امروز و بیشتر در ارتفاعات استان تا روز شنبه شاهد باشیم؛ بنابراین هموطنان توصیه ها و هشدارها را برای ایمنی خود طی مدت یاد شده جدی بگیرند و از استقرار در نقاطی که احتمال سیلابی شدن وجود دارد، بپرهیزند.

مرادی یادآور شد: متاسفانه طی سال های گذشته در ارتفاعات شهرستان هایی همچون رودسر، رودبار، ماسوله، تالش و دیلمان شاهد اتفاقاتی تلخی از گرفتار شدن مردم در سیلاب بوده‌ایم که نتیجه بی اعتنایی به هشدارها و عدم رعایت احتیاط لازم بود.

وی همچنین از کوهنوردان نیز خواست تا طی ۲ روز آینده از هرگونه فعالیت های کوهنوردی در ارتفاعات استان خودداری کنند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی وزش باد و رعدو برق شدید در برخی ساعات گفت: دامداران نیز احتیاط لازم را از بعد ظهر امروز تا روز شنبه برای چرای دام و گرفتار نشدن در سیلاب احتمالی در مسیل رودخانه ها داشته باشند.

هواشناسی گیلان از عصر و شب پنجشنبه در استان بارندگی گاهی رگباری، رعد و برق و وزش باد بعضی نقاط شدید، در مناطق مستعد احتمال تگرگ به ویژه درارتفاعات و دامنه ها و در بعضی مناطق جلگه ای را برای استان پیش بینی کرد.

رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است که می‌تواند برنامه زندگی شما را مختل کند. به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد.

Share