آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

هشدار می دهم دستگاه های متولی در ساخت و سازها روستائیان را آزار ندهند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مردم به ویژه روستائیان در دریافت صدور مجوز ساخت و ساز با مشکل مواجه هستند و هشدار می‌دهم سازمان‌های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه قضا به روستائیان آزار نرسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: تقوا وظیفه شخصی و اجتماعی تمام افراد است و این فریضه الهی انسان را به کمال می‌رساند.

وی به سالروز شهادت جمعی از زائران خدا در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۶۶ اشاره کرد و افزود: مکه و مدینه حرم امن خداست اما آل سعود با همکاری آمریکای جنایتکار زائران را به شهادت رساندند.

امام جمعه رشت با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا، تصریح کرد: آمریکایی‌ها ذلیلانه در حال خالی کردن منطقه غرب آسیا هستند و آل سعود نیز در باتلاق خونین یمن گرفتار شده است.

آیت الله فلاحتی به سالروز شهادت امام محمد باقرعلیه السلام در یکشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: امام باقر علیه السلام فرمودند شیعیان باید تکیه گاه باشند و امروز انقلاب اسلامی و شیعه در سایه درایت‌ها و تلاش‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین مردم ایران تکیه گاه و محور برای تمام امت اسلامی شده است.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی، بیان کرد: قدردان تلاش‌های مسئولان بهزیستی در توجه به آسیب‌های اجتماعی و کاهش این آسیب‌ها در جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه افغانستان میدان تاخت و تاز داعش، طالبان و دولت مرکزی شده است، اظهار کرد: اگر ایران بتواند در عرصه بین المللی بین دولت مرکزی و طالبان هماهنگی ایجاد کند، آرامش در افغانستان ایجاد می‌شود.

آیت الله فلاحتی به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: پذیرش قطعنامه توسط امام (ره) تدبیری مدیرانه بود.

وی با گلایه از بعضی سازمان‌ها و نهادها در نارضایتی مردم، تصریح کرد: مردم به ویژه روستائیان در دریافت صدور مجوز ساخت و ساز با مشکل مواجه هستند و هشدار می‌دهم سازمان‌های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه قضا به روستائیان آزار نرسانند.

امام جمعه رشت با تاکید بر همگرایی و هم آوایی مسئولان در راستای صدور مجوزهای لازم به مردم، بیان کرد: انتظار داریم همه دستگاه‌های زیر مجموعه دادگستری سراسر استان گوش شنوا از رئیس کل دادگستری داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، پیرامون حق و حقوق اهل بیت و امامان معصوم علیه السلام در راستای سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: یکی از انحراف‌های جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اسلام صلی الله وآله و سلم این بود که مردم آن روزگار جایگاه امامت را نشناختند.

وی به اهمیت تبعیت از ولایت مطلقه فقیه اشاره کرد و گفت: توده‌های مردم می‌دانند ولایت فقیه جانشین امام زمان (عج) است و در طول انقلاب از ولایت پشتیبانی و تبعیت کردند.

Share