با پیراهن سپیدرود رشت؛

محمد غلامی از فوتبال خداحافظی کرد

محمد غلامی، مهاجم با تجربه فوتبال تصمیم گرفت در ۳۸ سالگی از فوتبال خداحافظی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد غلامی مهاجم کهنه کار فوتبال ایران در ۳۸ سالگی با پیراهن سپیدرود در سردار کفش هایش را آویخت.

“ورزش سه”، غلامی از آن دسته فوتبالیست هایی به شمار می رود که حضور در تیم های پرشماری را تجربه کرده؛ او بیست سال پیش مسیر حرفه ای خود را با چوکا در تالش آغاز کرد و پس از دو دهه در حالی تصمیم به خداحافظی گرفت که برای یکی از تیم های محبوب دوران بازیگری اش به میدان می رفت؛ سپیدرودِ رشت. این تیم طی سال های اخیر نامی عجیب در فوتبال ایران بوده؛ آنها چند سال پیش رده های مختلف فوتبال را یکی یکی طی کردند و به لیگ برتر رسیدند ولی خیلی زود پایین رفتند و پایین رفتنشان هم مثل بالا آمدنشان سریع بود و فصل جاری را در دسته دوم بازی کردند.

غلامی طی دو دهه حضور فعال در رده های مختلف فوتبال باشگاهی فوتبال ایران برای تیم های مختلفی نظیر پاس، استیل آذین، داماش، سپاهان و … بازی کرده و یکی از مردان منتخب علی دایی در مسیرجام جهانی ۲۰۱۰ و همینطور افشین قطبی در جام ملت های ۲۰۱۱ امارات بود؛ مهاجمی که خیلی فرصت بازی در تیم های مدعی فوتبال ایران به او نرسید، ولی همواره قدرت بالای سرزنی و تمام کنندگی خود را به رخ حریفان می کشید و سرانجام توانست در تیم سپاهان افتخار قهرمانی لیگ را هم به دست بیاورد.

محمد غلامی در ۳۹ سالگی با آرزوی بازگرداندن سپیدرود به دسته اول زیر نظر نظرمحمدی بازی می کرد ولی این اتفاق برایش رقم نخورد و مصاف با علم و ادب تبریز که با تساوی یک بر یک تمام شد، آخرین حضور او در فوتبال را رقم زد و احتمالا او هم مانند برخی چهره های محبوب دیگر استان گیلان به زودی در کسوت مربی به میادین بازخواهد گشت و اینبار در نقشی جدید برای بازگرداندن تیم های گیلانی به سطح اول تلاش خواهد کرد.

گفتنی است سپیدرود رشت در پایان، با ۲۶ بازی و ۳۷ امتیاز در رتبه پنجم گروه اول از لیگ دسته دو فوتبال ایران قرار گرفت و غلامی در این مسیر موفق به ثبت ۵ گل در آخرین سال بازیگری شد تا نشان دهد هنوز هم مانند ۱۰ سال پیش که هر خط دفاعی ای را آزار می داد و حتی در بازی دوستانه تیم ملی مقابل برزیل موفق به گلزنی هم شد (گلی که به اشتباه مردود اعلام شد)، استعداد ذاتی برای باز کردن دروازه ها را فراموش نکرده است. غلامی در مسیر طولانی حرفه ای خود، سه مرتبه برای قرمزپوشان فوتبال رشت به میدان رفت

Share