معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

فرایند واکسیناسیون در سطح گیلان افزایش می یابد | اولویت برای سنین ۶۸ تا ۷۰ سال است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تزریق ۲۶۰ هزار دز واکسن در گیلان تاکنون خبر داد و گفت: فرایند واکسیناسیون در استان گیلان طی هفته های آتی افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده در نوزدهمین جلسه کمیته واکسیناسیون که امروز، دوشنبه تشکیل شد با بیان اینکه فرایند واکسیناسیون با دریافت سهمیه جدید استان در حال انجام است، اظهار داشت: تا به امروز ۲۶۰ هزار دز واکسن طی دو نوبت (اول و دوم) به افراد تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه سامانه واکسیناسیون برای ثبت نام گروه‌های سنی ۶۵ تا ۷۰ سال باز است، تصریح کرد؛ اما اولویت برای سنین ۶۸ تا ۷۰ سال است. در حال حاضر کسانی که از گروه سنی ۷۰ سال به بالا در سطح استان از واکسیناسیون جا مانده‌اند در اولویت دریافت واکسن می‌باشند سپس، گروه‌های سنی اعلام شده و بیماران خاص واکسن را دریافت می‌کنند.

دکتر حیدرزاده ارائه واکسن به دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی را از دیگر اولویت‌های دریافت واکسن برشمرد و گفت: دانشجویان رشته‌های علوم‌پزشکی در دانشگاه‌های آزاد و سراسری در شهرهای لنگرود، انزلی، رشت، آستارا و لاهیجان نیز در اولویت دریافت واکسن می‌باشند.

معاون بهداشتی در ادامه بر راه اندازی تزریق خودرویی واکسن در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: برای بیماران خاص، راه اندازی تزریق خودرویی واکسن می‌تواند بسیار راحت‌تر باشد.

وی در پایان یادآور شد؛ با دریافت واکسن از وزارت متبوع، سرعت فرایند واکسیناسیون در سراسر استان گیلان در طی هفته‌های آتی افزایش می‌یابد.

Share