عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

سقف وام ازدواج به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد

بهروزی‌فر با اعلام این خبر که سقف وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است گفت: در قانون بودجه امسال مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان هم برای اعطای تسهیلات مسکن جوانان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، خلیل بهروزی‌فر در گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: تا سال ۹۹ در قانون بودجه حداکثر سقف اعطای وام به زوج‌های جوان ۵۰ میلیون تومان بوده اما مجلس در بودجه ۱۴۰۰ و در تبصره ۱۶ چیزی حدود یکصد میلیون تومان برای جوانانی که زیر ۲۴ سال سن دارند در نظر گرفت.

 ثبت نام وام ازدواج

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در مجموع زوجین می‌توانند ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج دریافت کنند، عنوان کرد: سقف اعطای تسهیلات وام ازدواج برای جوانانی که بالای ۲۴ سال سن دارند هم از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و با این قانون دست متولیان بانک‌ها باز شده است.

بهروزی‌فر تکلیف دولت برای فراهم کردن تسهیلات ازدواج برای همه جوانان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه گزارشاتی در بیرون، بین جوانان و مردم داشتیم مبنی بر اینکه بانک‌ها در اعطای تسهیلات ازدواج باز هم در حال سخت‌گیری هستند بنابراین حدودا دو هفته پیش قائم مقام بانک مرکزی را به مجلس فرا خواندیم.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس پیگیری‌های کمیسیون اجتماعی مجلس، قائم مقام بانک مرکزی متعهد شد تا به بانک‌ها دستورالعملی را ابلاغ کند افزود: در ارتباط با ضامن‌ها هم قانون پیش‌بینی کرده حداقل تعهدی که ممکن است برای ضامن تسهیلات ازدواج ایجاد شود را بانک بپذیرد و سخت‌گیری نکند.

وی مسکن و اشتغال را دو مشکل اساسی جوانان و مانعی که در مسیر ازدواج اخلال ایجاد می‌کند ذکر کرد و با اشاره به اینکه مجلس در مورد مسکن تمهیدات خوبی اندیشیده است، یادآور شد: با استفاده از تبصره ۱۶ و برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات مسکن جوانان پیش‌بینی شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اهتمام همه قوا در مورد حل معضل بزرگ اشتغال را ضروری دانست و اضافه کرد: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبالغ خوبی را برای طرح‌های اشتغالزایی در نظر گرفته است و در کنار افزایش مهارت‌های کسب و کار بخش خصوصی می‌تواند در این راستا کمک کار جوانان باشد.

بهروزی‌فر با بیان اینکه نظام آموزشی کشورمان متناسب با فضای کسب و کار در کشورمان نیست و به مهارت آموزی افراد توجهی نمی‌شود اظهار داشت: جوانان اگر بخواهند در طرح‌های اشتغالزایی که مبالغ خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده مشارکت کنند فرصت برای آن‌ها فراهم است و قطعا بانک‌ها هم در این مسیر همکاری خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس در ادامه تقاطع نیمه‌کاره ورودی فومن را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه کارگروهی برای این امر تشکیل شده است افزود: مسئولان وزارت راه و شهرسازی اصرار دارند طرح و نقشه‌ای که مدنظر خودشان است در مورد تقاطع نیمه کاره فومن به عنوان پیشانی شهرستان اجرایی بشود.

وی از رایزنی با مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی برای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه سخن گفت و خاطرنشان کرد: قرار است جلسه‌ای را در گیلان با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی، استاندار گیلان، دادستان استان، نمایندگان مجلس، رئیس دادگستری شهرستان و اداره کل بازرسی برگزار و مشکلات تقاطع فومن را بررسی کنیم.

Share