با حضور جمعی از مسئولان؛

رهاسازی بچه ماهیان سفید استخوانی در لنگرود و چمخاله

جشن رهاسازی بچه ماهیان سفید استخوانی حاصل از تکثیر نیمه طبیعی در استخرهای ساحلی پره های صیادی در دهانه رودخانه لنگرود رودخان، چمخاله برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای اجرای برنامه های حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر توسط شیلات استان و با مشارکت دو شرکت تعاونی پره صیادی در شهرستان لنگرود در امر بازسازی ذخایر، تولید بچه ماهی سفید استخوانی حاصل گردید.

جشن رها سازی با حضور مدیر کل شیلات استان، معاون برنامه ریزی، کرمی راد مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر شیلات ایران، رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و ریاست مرکز تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریای، شهردار چاف و چمخاله به همراه جمعی از دانش آموزان بعنوان مروجین حفاظت و فرهنگ ساز آینده از ذخایر آبزیان دریای کاسپین، و جمعی از رؤسای شیلات شهرستان ها برگزار و عملیات اجرایی رهاکرد بچه ماهی سفید استخوانی تولید شده بصورت نیمه طبیعی در استخرهای ساحلی دوپره صیادی ماهیگیران چاف و شهید رجایی تازه آباد به  رودخانه لنگرود رودخان و یا چمخاله آغاز شد.

در این مرحله مقرر است تعداد ۲۵۰ هرار قطعه بچه ماهی در اوزان ۱.۵ الی ۴.۵ گرم به رودخانه چمخاله رها سازی گردد.

بر اساس ارزیابی و ظرفیت سنجی انجام شده و با توجه به شرایط محیطی خوب و مناسبی که در پایین دست مسیر رودخانه فوق واقع در محدوده تلاقی بین رودخانه و دریا، برای پذیرش بچه ماهیان سفید تولید شده وجود داشت این مکان جهت رها سازی انتخاب گردید.

Share