مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان خبر داد:

رشد ۱۵ تا ۲۰ برابری سنبل آبی در پیک گرما | فرمانداران نگران هزینه های جمع آوری نباشند

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان، با اشاره به رشد ۱۵ تا ۲۰ برابری گیاه سنبل آبی در پیک گرما، خاطرنشان کرد: اگر با این گیاه مقابله نکنیم، می تواند آبزیان و منابع آبی استان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی ویشکایی در حاشیه عملیات جمع آوری گیاه سنبل آبی از رودخانه های شهرستان لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی رودخانه ها، تالاب ها و آب بندان های چندین شهرستان گیلان را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اقدامات فرمانداران با مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست برای مقابله با این گونه مهاجم، افزود: فرمانداران باید مستمرا اقدامات مربوط به رصد، پایش و جمع آوری این گونه مهاجم را در دستور کار قرار دهند تا سالانه شاهد کاهش آلودگی باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه دریافت کد اعتباری مقابله با سنبل آبی برای استان و شهرستان ها در دستور کار قرار دارد، گفت: فرمانداران نباید نگران هزینه های مربوط به جمع آوری و امحای این گیاه مهاجم باشند.

ویشکایی، با اشاره به رشد ۱۵ تا ۲۰ برابری گیاه سنبل آبی در پیک گرما، خاطرنشان کرد: اگر با این گیاه مقابله نکنیم، می تواند آبزیان و منابع آبی استان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده جهت جمع آوری سنبل آبی برای هر شهرستان متفاوت است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۶ کیلومتر از طول رودخانه لنگرود درگیر سنبل آبی بود که امسال به پنج کیلومتر رسیده است.

ویشکایی به همکاری قرارگاه زیستی سپاه قدس گیلان و مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست برای جمع آوری سنبل آبی اشاره کرد و گفت: حداقل ۲۰۰ میلیون تومان برای این پروژه باید پیش بینی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان در پایان از تعیین ردیف اعتباری ملی و استانی برای مقابله با سنبل آبی در شورای برنامه ریزی استان گیلان خبر داد و یادآور شد: این اعتبار صرف تامین هزینه بیل مکانیکی، قایق موتوری و جمع آوری سنبل آبی می شود.

Share