سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با دیارمیرزا

مهریه به اندازه‌ای باشد که افراد قادر به پرداخت آن باشند | سختگیری خانواده‌ها عامل افزایش سن ازدواج

وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: الگوی ما مسلمانان ائمه(ع)، حضرت علی (ع) و سیره و سنت پیامبر(ص) است و ما نباید به سبک کشورهای غربی عمل کنیم، ما خودمان دارای ارزش‌های دینی و اعتقادی هستیم و نباید در این موضوع سخت گیری شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کلیات طرح ممنوعیت دستگیری و حبس محکومین مسائل مالی در مورد عدم پرداخت مهریه توسط کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید.

اسدالله عباسی، نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار دیارمیرزا گفت: بنده موافق این طرح هستم، با کاهش تعداد زندانیان موافق بوده و با توجه به اینکه در برخی موارد تعمدی در این قضیه وجود ندارد و افراد واقعا قادر به پرداخت نیستند، با رفتن این افراد به زندان چگونه تامین و پرداخت مهریه انجام می‌شود؟!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به لزوم شاغل بودن این گونه افراد در جامعه جهت تأمین و پرداخت مهریه گفت: کمیسیون قضایی مجلس به همین دلیل این طرح را پیشنهاد کرده است و هنوز به تصویب نرسیده و پس از بررسی های کارشناسی انجام خواهد شد.

عباسی با اشاره به بحث عندالمطالبه بودن مهریه گفت: ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید مهریه به اندازه‌ای تنظیم شود که افراد قادر به پرداخت آن باشند، نه اینکه عدم پرداخت آن منجر به دستگیری و به زندان رفتن آنها شود.

 نماینده رودسر و املش ادامه داد: الگوی ما مسلمانان ائمه(ع)، حضرت علی (ع) و سیره و سنت پیامبر(ص) است و ما نباید به سبک کشورهای غربی عمل کنیم، ما خودمان دارای ارزش‌های دینی و اعتقادی هستیم و نباید در این موضوع سخت گیری شود.

وی سختگیری در این موضوع را باعث افزایش سن ازدواج دانست و بیان کرد: تسهیل امر ازدواج باید در دستور کار باشد، به اشتغال، مسکن و همانند اینها باید توسط مسئولان امر توجه شده و با فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ازدواج آسان جوانان قدم برداشته شود، البته این به معنای عدم شناخت و آگاهی افراد در مسائل مختلف همچون زندگی معیشت و مسائل دیگر خانواده نیست.

عباسی با تاکید به در نظر گرفتن همه جوانب برای ازدواج آسان گفت: مشاوره خانواده در این مسئله بسیار مهم است و شرایط باید برای سر و سامان گرفتن جوانان مهیا شود.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سن ازدواج در این قضیه تصریح کرد: کاهش زاد و ولد و ایجاد آسیب‌ها و ناهنجاری های اجتماعی از نتایج این گونه قضایا است و پیشنهاد ما فعالیت شبانه‌روزی متولیان فرهنگ در این حوزه است و در این قضیه بیشتر خلا فرهنگی داریم.

Share