مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور

پیاده‌راه رشت الگوی سایر شهرها است| جمع آوری بی‌آرتی اشتباه بود| دوچرخه سواری در رشت تقویت شود

محمدیان با اشاره به اینکه برای راه اندازی تراموا اول باید مسیر اتوبوس در آنجا آزمایش شود، گفت: متاسفانه در یک اقدام اشتباه بی ارتی را در فضایی با عرض زیاد ساختند که مورد اعتراض قرار گرفت و جمع کردن آن نیز بسیار غلط بود و باید دوباره احیا شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پوریا محمدیان مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی ترافیک کشور در جلسه بررسی تراموا و حمل و نقل ریلی رشت گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که شهرداری رشت در مورد احداث تراموا  با همه مشغله هایی که دارم به رشت آمدم.

وی با اشاره به مشخص نشدن وضعیت شهردار رشت گفت: در هنگام آمدن به رشت برخی همکاران به من اعتراض می کردند که شهر رشت صاحب ندارد و شما کجا می‌خواهید بروید اما بنده پاسخ دادم که بدنه شهرداری کار دارم.

محمدیان گفت: ثابت قدم شهردار اسبق رشت در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر رشت زحمت بسیار زیادی کشید و در دفترم همیشه قبل از من حضور پیدا می‌کرد و بلاخره توانستیم طرح جامعه حمل و نقل و ترافیک شهر رشت را تصویب کنیم.

وی افزود: شهر رشت تازه توانسته با افزایش جمعیت و رسیدن به بالای یک میلیون نفر جزو کلانشهرها باشد.

محمدیان تصریح کرد: در زمان تصویب طرح جامع حمل و نقل رشت این شهر با شرایط بسیار نابسمانی در حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی مواجه بود، یادآور شد: امروز با بازدیدی که انجام دادم، ۸۰ اتوبوس بسیار خوب را در سطح رشت دیدم که خیلی عالی است و این دگرگونی در مدت دو سال رخ داده است.

وی با بیان اینکه نصرتی تاکید ویژه بر روی رشت داشته است، گفت: برخی از نقاط شهر رشت طرح ترافیک آن شبیه تهران است اما رشت در زمینه حمل و نقل عقب ماندگی دارد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور با بیان اینکه بیش از ظرفیت لازم در رشت تاکسی وجود دارد، افزود: یکی از نکاتی که در رشت باید به آن پرداخته شود بحث حمل و نقل و هوای پارک است.

پیاده‌راه رشت الگوی سایر شهرها است/ جمع آوری بی‌آرتی اقدام اشتباهی بود و باید احیا شود

به گزارش دیارمیرزا محمدیان با بیان اینکه احداث پیاده راه فرهنگی اقدام خوبی بوده، تصریح کرد: اما فضای مکث در پیاده راه وجود ندارد. پیاده‌راه رشت الگوی ساخت پیاده راه در کشور شده است و خیلی از شهرها می‌خواهند پیاده راهی شبیه رشت بسازند.

وی با بیان اینکه شهر رشت دارای آب و هوای بسیار مناسبی است و دوچرخه کاربردی زیادی خواهد داشت گفت: در حوزه دوچرخه سواری در رشت ضعیف عمل شده و انتطار داشتم خانه دوچرخه را در رشت ببینم که متاسفانه نبود.

این مسئول ادامه داد: مرکز کنترل ترافیک شهر رشت به عنوان چشم شهر با حداقل امکانات در حال فعالیت است و میتوان به عنوان الگو در شهرهای دیگر معرفی شود.

محمدیان با اشاره به اینکه برای راه اندازی تراموا اول باید مسیر اتوبوس در آنجا آزمایش شود، گفت: متاسفانه در یک اقدام اشتباه بی ارتی را در فضایی با عرض زیاد ساختند که مورد اعتراض قرار گرفت و جمع کردن آن نیز بسیار غلط بود و باید دوباره احیا شود.

وی گفت: اگر همه چیز در رشت برای تراموا فراهم باشد دو الی سه سال دیگر اولین واگن را دریافت خواهید کرد.

رشت میراث دار مشکلات گذشته است

امیرحسین علوی نیز در این نشست با اشاره به اینکه رشت میراث دار مشکلات گذشته است، اظهار کرد: به واسطه مشکلاتی که وجود دارد بحث تراموا از دیرباز مطالبه مسئولان بوده و به عنوان یک شهر توریستی و یک تغییر مناسب در حوزه حمل و نقل شهری مورد توجه قرار دارد.

رئیس شورای شهر رشت افزود: امیدوارم در این جلسه با تمرکز بر بحث تراموا در این جلسه هدیه ای بابت حضور مدیر کل وزارت کشور در رشت برای شهروندان کسب کنیم.

Share