معاون آبفای گیلان خبر داد:

برون سپاری بهره‌برداری از تصفیه خانه‌ها و پکیج‌های تصفیه فاضلاب گیلان

بهره برداری از تصفیه خانه‌ها و پکیج‌های تصفیه فاضلاب استان گیلان با واگذاری به پیمانکاران بخش خصوصی، برون سپاری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی و تشکیل معاونت تخصصی بهره برداری و توسعه فاضلاب، برون سپاری بهره برداری از تصفیه خانه ها، تلمبه خانه‌ها و پکیج‌های تصفیه فاضلاب در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

علیرضا غیاثی افزود: در همین راستا بهره برداری از تصفیه خانه بزرگ فاضلاب رشت همراه با تلمبه خانه‌های سطح شهر و پکیج‌های تصفیه فاضلاب مسکن مهر، طی فراخوان عمومی و انجام مراحل قانونی به پیمانکار تخصصی واگذار شد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای گیلان تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب انزلی و پکیج‌های تصفیه فاضلاب شهرهای آستارا، تالش، صومعه سرا، رستم آباد، لوشان، آستانه اشرفیه و لنگرود نیز جهت بهره برداری به پیمانکار واگذار شد.

غیاثی با اشاره به سابقه واگذاری امور مرتبط با بهره برداری از تصفیه خانه‌های فاضلاب در گیلان، گفت: طی یکسال گذشته بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان پس از انجام تشریفات قانونی، توسط پیمانکار تخصصی انجام شده است.

وی تصریح کرد: برون سپاری علاوه بر کاهش و صرفه جویی در هزینه ها، پرورش نیروهای تخصصی و بومی‌سازی این کار، موجب تمرکز بیشتر مجموعه مدیران و همکاران متخصص بر روی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های کلان این حوزه خواهد شد.

Share