با هدف تأمین فشار متعارف مسکن مهر رشت؛

خط انتقال آب مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی سراوان به بهره‌برداری رسید

علیرضا غیاثی، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اظهار داشت: بهره‌برداری از خط انتقال آب مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی سروان با هدف تأمین فشار متعارف مسکن مهر رشت انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهره‌برداری از خط انتقال آب مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی سروان با هدف تأمین فشار متعارف مسکن مهر رشت انجام شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان هدف از بهره برداری خط انتقال آب مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی سراوان را برقراری تأمین فشار متعارف مسکن مهر رشت اعلام کرد.

علیرضا غیاثی با اعلام این خبر افزود: این پروژه  به طول ۹۲۵۰ متر  و با قطر  ۱۰۰۰ میلیمتر از جنس بتن مسلح  انجام که از محل مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی لاکان و سپس از محل جاده لاکان تا مسکن مهر رشت اجرا شد.

وی هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت آبرسانی به مجتمع ها و مشترکین در مسیر جاده لاکان از طریق بای پس اجرا شده در محل مخزن ۳۰هزار متر مکعبی و اتصال آن به مسکن مهر رشت اعلام کرد و گفت: در این مسیر نواحی و نقاط مختلفی از جمله زندان لاکان، ایستگاه راه آهن ، شهرک صنعتی سپیدرود، شهرک گلها، شهرک سید احمد خمینی (ره)، مجتمع پارس خزر ، شهرک مهندسی گیل و در نهایت مسکن مهر تحت پوشش قرار دارند.

معاون مهندسی و توسعه همچنین اظهار داشت: به همین منظور شستشوی خط در سه فاز انجام شد تا امکان بهره‌برداری از کل خط میسر گردد که در فاز اول از مخزن ۳۰۰۰۰ مترمکعبی لاکان تا چهار راه راه آهن، پس از رفع نشتی لوله ۱۰۰۰ بتنی، آچارکشی شیرآلات، تعویض شیر هوا، عملیات شستشو و ضد عفونی آب خط انتقال بطول  ۳۲۵۶ متر انجام شد.

وی افزود: اتصال خط فوق به خط فرعی باعث افزایش ظرفیت آبدهی به نقاطی چون مجتمع زندانی لاکان، شهر صنعتی سپیدرود، ایستگاه راه آهن، شهرک گلها و مشترکین در مسیر خط انتقال شد و در فاز دوم از چهارراه راه آهن تا روبروی شهرک سید احمد خمینی (ره) پس از آچارکشی شیرآلات، عملیات شستشو و ضدعفونی آب خط انتقال بطول  ۴۱۹۹ متر انجام گردید.

معاون مهندسی و توسعه خاطرنشان کرد: فاز سوم از  شهرک سید احمد خمینی (ره) تا ورودی مسکن مهر و پل تالشان پس از آچارکشی شیرآلات، تعویض شیر رسوب عملیات شستشو وضد عفونی آب خط انتقال بطول  ۱۸۲۵ متر انجام شد و مجموع شستشو انجام گرفته بطول ۹۲۵۰متر بوده و دبی ورودی به خط مذکور از مخزن لاکان به خط امکان انتقال حدودا ۹۰۰ لیتر درثانیه داراست که با اتصال این خط مشکل مناطق مذکور در تامین فشار مرتفع شد.

Share