پرویز محمدنژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

با ادله و مدارک لازم به دولت و وزارت نیرو اخطار داده بودیم اما توجهی نشد

محمد نژاد مدیریت تقاضا و مصرف را راهگشای مشکلات برق در کشور دانست و گفت: ضرورت نیاز برق در خانه‌ها بسیار اساسی است و باید مصرف صنایع و ادارات کاهش یابد و مازاد آن به خدمت مردم برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «پرویز محمدنژاد» در خصوص وضعیت برق و خاموشی‌های مکرر در سطح کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود گفت: امروز شاهد یکی از بزرگترین مشکل خدماتی از جمله برق در کشور هستیم که میزان تولید خیلی کمتر از میران مصرف است و همین امر موجب خاموشی‌ها و نارضایتی ملت شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبلا با ادله و مدارک لازم به دولت و وزارت نیرو اخطار داده بودیم که تابستان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تابستان مناسبی برای برق نخواهد بود، تصریح کرد: متاسفانه به این اخطارها توجه لازم نشده است و امروز ۱۰ هزار مگاوات که ناشی ازعدم توجه مجلس قبلی به وزارت نیرو و… است، علی رغم همه تذکرات امروز شاهد مشکل بزرگ در جامعه هستیم.

محمدنژاد با اشاره به اینکه جلسه اضطراری در کمیسیون تشکیل و مسئولان ایرانی فراخوان شدند، افرود: امروز مدیریت تقاضا و مصرف راهگشا است و تدابیر لازم در این خصوص دیده شده است.

وی با بیان اینکه مجلس قبل نگاه جامعی به برق که یکی از زیرساخت‌های اصلی است، نداشته و اعتبارات لازم اختصاص نیافته است، خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم با اتخاذ تدابیر لازم در حوزه منابع مالی در تلاش است که این مشکل در سال‌های آتی رفع شود و نتیجه این امر زمان بر است و به زودی خود را نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در بازده زمانی چهار سال و نیم به بهره برداری خواهد رسید بنابراین احداث نیروگاه نمی‌تواند رافع مشکلات کنونی باشد.

محمدنژاد نیاز ضروری را امروز در حوزه تقاضا دانست و تاکیدکرد: ضرورت نیاز برق در خانه‌ها بسیار اساسی است و باید مصرف صنایع و ادارات کاهش یابد و مازاد آن به خدمت مردم برسد.

Share